Jó eredménnyel zárta a múlt évet a K&H Bank, a járvány és a hozzá kapcsolódó válság költségei főleg az előző évben rontották az eredményt. A 2020-as eredményt 30 milliárd forintnyi, elsősorban a törlesztési moratóriumhoz kapcsolódó módosítási veszteségre és a pandémia miatti várható jövőbeli hitelezési veszteségekre képzett értékvesztés rontotta, míg 2021-ben 3 milliárd forint értékvesztést lehetett felszabadítani.
A rendkívüli tételektől megtisztított eredmény 26 százalékkal 74 milliárd forintra nőtt, a nettó eredmény ennél kicsit magasabb, 75 milliárd forint volt, a biztosító pedig 6,7 milliárdos eredménnyel zárta az évet. A hitelállomány 13 százalékkal nőtt, ezen belül a lakossági hitelezés növekedése 19 százalék, a vállalatié 10 százalék. A lakossági új kihelyezések 27 százalékkal nőttek.
A banknak 752 ezer lakossági ügyfele volt az év végén, ezen belül a rendszeresen bért átutaló ügyfelek száma félmillió volt.
A mobil felhasználók száma 24 százalékkal nőtt, mára minden második számlát digitálisan nyitották meg.
– A K&H jó pénzügyi eredményei elsősorban a hitelvolumenek gyors emelkedésének köszönhetőek, ami magasabb piaci részesedést eredményezett az új lakossági hitelek esetében – emelte ki Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója.
A K&H a hazai bankszektorban az elsők között érte el a karbonsemlegességet 2021 végére, ami azt jelenti, hogy a működéséből eredő károsanyag-kibocsátást teljes mértékben semlegesíti. Ebből a célból többek között olyan fejlesztések vannak folyamatban, mint az országos ügyfélponthálózat energetikai korszerűsítése és a hibrid autókra való átállás az autóflottában.
Borítókép: Illusztráció. (Fotó: Bach Máté)