Ezer hazai tulajdonú kis- és középvállalkozás bevonásával végzett átfogó kutatást a Makronóm Intézet annak érdekében, hogy feltárja azokat a közös jellemzőket, amelyek nemzetközileg is sikeressé teszik a magyar ipari termelő cégeket. Az elmúlt tíz évben nem készült hasonló léptékű és mélységű vállalati elemzés Magyarországon. A kutatás eredményeit a Makronóm Intézet egy hétállomásos, országos road show-n ismerteti meg a szakmai közönséggel és a vállalkozói szférával a következő hetekben. A rendezvénysorozat első állomása Egerben lesz.
Számos izgalmas összefüggést hozott a felszínre a Makronóm Intézet által végzett, Az évtized nyertesei névre keresztelt átfogó, országos, vállalati kutatás. Az összesen ezer, magyar tulajdonú, ipari vállalkozás bevonásával készülő, cégvezetői mélyinterjúkon alapuló, átfogó elemzés legfőbb célja, hogy feltárja azokat a faktorokat, jellemzőket, amelyek közösek a legígéretesebb magyar ipari vállalkozásokban.
A vizsgálat legfontosabb megállapítása, hogy mára kialakult és egyre szélesedik egy olyan, hazai tulajdonú vállalati réteg Magyarországon, amelyek regionális (vagy még nagyobb) multicégekké, versenyképes, innovatív, stabil növekedést felmutató társaságokká fejlődhetnek majd az évtized végére. Az „évtized nyertesei” közé a kutatásba bevont összesen ezer cég felső 25 százaléka, tehát mintegy 250 vállalkozás sorolható.
Átfogó kutatásunk rávilágított, hogy a magyar tulajdonú sikercégek az export és az innováció terén is kiválón teljesítenek, a képzett munkavállalókat dedikált feladatok elvégzésével bízzák meg, és átlag felett fizetik meg őket. Továbbá a külső segítségekkel, így az állami támogatásokkal, hitelekkel, egyetemi együttműködési lehetőségekkel, képzésekkel, exporttanácsadással és hasonló lehetőségekkel élni tudó vállalkozások emelkednek ki az átlagos kkv-k köréből. Mindez azt is jelenti, hogy ideje a fiókba dugni a duális magyar gazdaságról szóló korábbi megállapításokat. A kis- és középvállalati szektor teteje (a vizsgált ezer cég mintegy negyede) magasabb szintre jutott, regionálisan versenyképes, aktív innovátor, a külpiaci pozíciói stabilak, így folyamatos növekedésre képes