Kevesebb műanyagot használ a szalámigyár

A műanyag-felhasználás csökkentése érdekében 150 millió forintos beruházást valósítottak meg a Pick két telephelyén.

Magyar Nemzet
2022. 02. 20. 10:55
2018.07.03. Duty free bolt Liszt Ferenc Repülőtér Pick szalámi Fotó: Móricz-Sabján Simon/Világgazdaság Fotó: MORICZ SABJAN SIMON
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csökkentette a szeletelt szalámik csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt. – tájékoztatta az élelmiszeripari cég az MTI-t. A közlemény szerint az év elejére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható, legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcaméretét három centiméterrel csökkentették, ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét, miközben a termék mennyisége és íze nem változott. 

A vállalkozás korábban már hatvan tonnával csökkentette a felhasznált műanyag mennyiségét annak köszönhetően, hogy a szeletelt termékek csomagolásánál alkalmazott fólia mintegy negyedével vékonyabb lett.

Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató kifejtette, a hústermékek minőségmegőrzésének jelenleg elengedhetetlen eleme a műanyag csomagolóanyag, viszont ezekkel a fejlesztésekkel a Pick még egy lépéssel közelebb került a környezetbarátabb húsipari csomagolások használatához.

A műanyag-felhasználás csökkentése érdekében 150 millió forintos beruházást valósítottak meg a Pick szegedi és alsómocsoládi telephelyein, és egy hasonló fejlesztés folyik Baján is. A cégnél folyó többlépcsős fejlesztési folyamat célja, hogy öt éven belül a Pick szeletelt tálcás termékei 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe.

A cég azt tervezi, hogy 2023-ra a termékek gyűjtőcsomagolásai nagyrészt gépek segítségével készülnek majd, ezzel 30 százalékkal mérsékelve a papír- és kartonfelhasználást.

A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit több mint harminc országban értékesíti. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele 2020-ban 72,3 milliárd, 2019-ben 67,3 milliárd forint volt. 2020-ban a vállalat nettó árbevételéből az export 20,9 milliárd, 2019-ben 17,9 milliárd forintot tett ki. A cég 2020-ban 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el a 2019-es 4,3 milliárd forint után.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Világgazdaság/Móricz-Sabján Simon)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.