Csaknem másfél milliárd okostelefon kelt el tavaly

A két évvel ezelőtti nagy visszaesés után tavaly nőttek az okostelefon-értékesítések világszerte. Az öt piacvezető cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.

2022. 03. 29. 9:41
null
San Francisco, 2020. február 12. Az új Galaxy Z Flip okostelefont fényképezi egy érdeklõdõ a Samsung Electronics Galaxy termékcsaládjának újdonságait bemutató rendezvényen San Franciscóban 2020. február 11-én. A dél-koreai elektronikai konszern 2019-es mûködési eredménye az elmúlt négy évben a leggyengébb lett a félvezetõk és a mobiltelefonok iránti csökkenõ kereslet miatt. A 2019. évi mûködési eredménye 27,8 billió won (6659 milliárd forint) volt, ami 52,8 százalékkal kisebb a 2018-as eredménynél, és 2015 óta a legalacsonyabb. A cég éves bevétele 5,5 százalékkal, 230,4 billió wonra esett vissza. MTI/EPA/John G. Mabanglo Fotó: John G. Mabanglo
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly 6 százalékkal nőttek a globális okostelefon-értékesítések az előző évi 12,5 százalékos esést követően az amerikai Gartner piackutató cég jelentése szerint. 2021-ben 1 433 859 ezer okostelefon talált felhasználóra a világon a 2020. évi 1 351 836 ezer után. 

A piacvezető változatlanul a Samsung volt 272,3 millió eladott készülékkel, ami 7,6 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. 

A Samsung piaci részesedése a 2020. évi 18,7 százalékról 19 százalékra nőtt tavaly – közölte az MTI.
Az Apple 239,2 millió okostelefont adott el 2021-ben, 19,7 százalékkal többet a 2020. évinél. A piaci részesedése 14,8-ról 16,7 százalékra bővült. A harmadik helyen álló Xiaomi eladásai 29,8 százalékkal, 189,3 millióra nőttek, piaci részesedése pedig 10,8 százalékról 13,2 százalékra nőtt. Az ugyancsak kínai OPPO és a Vivo 9,6 százalékos, illetve 9,5 százalékos piaci részesedést ért el 138,2, illetve 136 millió készülék értékestésével. Két éve az OPPO piaci részesedése 8,3 százalék, a Vivo részesedése szintén kisebb, 7,9 százalék volt. Az összes többi márka piaci részesedése eközben 39,5 százalékról 32 százalékra csökkent, az eladott készülékek száma 533 millió 988 ezerről 458 millió 733 ezerre esett.

Borítókép: a Samsung Galaxy Z Flip okostelefont fényképezi egy érdeklődő San Franciscóban (Fotó: MTI/EPA/John G. Mabanglo)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.