A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Új hiánycikk jelent meg az autóiparban: a korom

Az autóipari beszállítóknak újabb nehézségekkel kell szembenézniük. Ezúttal a koromról van szó, egy olyan anyagról, amely nélkülözhetetlen a gumitermékekhez, például a gumiabroncsokhoz, és a korom jelentős része Oroszországból származik.

2022. 03. 17. 5:45
Rácalmás, 2012. november 15. Elkészült abroncsot visz egy munkás a Hankook rácalmási gumigyárában 2012. november 15-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Német gumiipari szakemberek termelési korlátozásokra figyelmeztetnek az Oroszországból származó korom kimaradása miatt. A gumiipari termékek, köztük a gumiabroncsok, tömlők és tömítések gyártói is tömegesen megérzik az ukrajnai konfliktus következményeit – állította a Német Gumiipari Szövetség (WDK). Az autóipari beszállítók különösen érintettek lehetnek.

Minőségellenőrzés a Bridgestone magyarországi gyárában (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

– A korom nélkülözhetetlen anyag a termelésünkhöz, és ennek az anyagnak több mint egyharmada Oroszországból származik – mondta Boris Engelhardt, a WDK vezérigazgatója az Automobilwoche.de tudósítása szerint. 

Ha az orosz szállítások elmaradnak, márpedig elmaradnak, akkor az európai kapacitások nem képesek a kereslet fedezésére.

A korom és más nyersanyagok és segédanyagok Európán kívüli beszerzése részben a rövid határidők miatt, részben a szállítási kapacitások szűkössége miatt hiúsul meg. A kormot a gumigyártási technológia során töltőanyagként használják, így például a gumiabroncsok előállításához is elengedhetetlenül szükséges. A gumiipari szövetség szerint a vállalatok nem képesek a gyorsan emelkedő termelési költségeket a vásárlókra hárítani. Olaszországban és Franciaországban az iparág első vállalatai már leállították a termelést. Németországban is csak idő kérdése, hogy mikor húzzák le a rolót.

Mint korábban lapunk is beszámolt róla, a háborús konfliktus miatt számos európai autógyártó maradt különféle alkatrészek, alapanyagok nélkül. Most újabb problémákkal kell szembenézniük: 

az Oroszországban termelésüket felfüggesztő nyugati vállalatokat termelési létesítményeik államosítása fenyegeti. Közöttük van a német VW és Mercedes-Benz, valamint a Continental.

A vállalatok gyakorlatilag sorsukra hagyták kollektíváikat – fogalmazott Dmitrij Medvegyev volt orosz elnök. Az orosz kormány ezért olyan lépéseken dolgozik, amelyekkel kezdeményezi a vállalatok csődjét, majd a tulajdonjog államosítását. Itt az elsődleges cél az, hogy az emberek ne kerüljenek az utcára. Medvegyev szerint a pánikba esett befektetők által hátrahagyott eszközök segítségével újra kell építeni a termelést. Az érintettek között vannak német, más uniós és amerikai vállalatok is. Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője az Interfax ügynökség szerint ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a nyugati vállalatok államosítása és a vagyonelkobzás hosszabb távon mindkét fél számára negatív következményekkel járna.

Borítókép: A Hankook rácalmási gyárában (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.