Megalakult a Technológiai és Ipari Minisztériumhoz (TIM) tartozó Nemzeti Közlekedési Központ (NKK), amelynek feladata a MÁV–Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak megrendelése az állam nevében, valamint a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása.
A jövőben a kötött pályás fejlesztések stratégiai tervezése is az NKK-hoz tartozik, amely a beruházások megvalósításában az Építési és Beruházási Minisztérium szakmai partnere lesz – közölte a TIM.
– A Nemzeti Közlekedési Központ küldetése, hogy
minőségi, vonzó közösségi közlekedési kínálat, egységes és országos ütemes menetrendek, csatlakozások és tarifarendszer kialakításával győzzön meg minél többeket
a gyors, kényelmes és megbízható közösségi közlekedés használatának előnyeiről – mondta Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára, aki szerint
a tiszta és energiahatékony közlekedési módok megerősítése nélkül nincs hatékony környezetvédelem sem.
A központ országos közösségi közlekedési integrációs szervként foglalkozik a feladataival, amelyeket részben a Budapesti Fejlesztési Központtól, a KTI Közlekedéstudományi Intézettől és a közúti, vasúti szolgáltatóktól vesz át.
A tulajdonosi joggyakorló TIM és az NKK közösen felel majd a szakpolitikai tervezésért, irányításért, a szolgáltatások megrendeléséért.
A társaságot átmenetileg a szakterületi államtitkár, Vitézy Dávid vezeti, az új vezérigazgatót egy hónapon belül kinevezik – jelezte a szaktárca.
A közleményben kifejtik, hogy a 2010 óta elvégzett infrastruktúra-, jármű- és szolgáltatásfejlesztések szilárd alapot teremtenek a közösségi közlekedés még lendületesebb, a városi és vidéki életminőséget egyaránt javító korszerűsítéséhez.
A stratégiai célok megvalósításával
az utazási igényekhez rugalmasan igazodó, egységesen magas színvonalú, az autózással szemben időben és árban is versenyképes szolgáltatási paletta áll majd a közlekedők rendelkezésére az ország minden részében
– fogalmaz a minisztérium.
Borítókép: az autózással szemben versenyképesebb közösségi közlekedést alakítanak ki. (Fotó: Bach Máté)