Fejlődnek a vasúti és közúti kapcsolatok hazánk és Románia között

Nagysebességű vasútvonalról és újabb autópályaszakaszokról egyeztettek Budapesten.

2022. 06. 24. 11:01
Ártánd, 2020. március 17. A személyforgalom elõl lezárt Ártánd-Bors határátkelõhely a magyar-román határon 2020. március 17-én. A koronavírus-járvány miatt ettõl a naptól csak magyar állampolgárok léphetnek be Magyarország területére a személyszállítás keretében, de a teherszállítás tekintetében a belépéseket nem korlátozzák. MTI/Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megbeszélést folytatott Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára Ionuț-Cristian Săvoiuval, Románia közlekedési államtitkárával, aki a Hungrail vasúti konferenciájára érkezett Budapestre. A találkozón két ország közötti vasúti és közúti kérdéseket, folyamatban lévő és tervezett projekteket tekintették át – közölte az államtitkár közösségi oldalán

A Bukarest–Brassó–Arad–Békéscsaba–Szolnok–Budapest vasútvonal a két ország közötti árufuvarozás legfontosabb iránya, a személyszállításban is fontos a szerepe. 

Az elmúlt években mind a román, mind a magyar oldalon pótolták a második vágányt, az utolsó hiányzó szakasz Békéscsaba és a román határ között éppen most készül. A Biharkeresztes és Nagyvárad között átlépő vasútvonal problémája, hogy Püspökladány és Kolozsvár között nincs villamosítva, noha a csatlakozó vonalakon mindkét országban villanymozdonyok vontatnak. A magyar oldalon a tervek szerint még idén befejeződik a villamosítás, idén januárban pedig Romániában is kiírták a közbeszerzéseket három szakaszban. Ugyanerre mehet majd az elképzelések szerint a Budapest–Kolozsvár–Bukarest nagysebességű vasút (NSV) – emelte ki az államtitkár. 

A gyorsforgalmiút-hálózat folyamatosan épül ki a két ország között. 

Az M43–A1 sztrádákon jól működik a kapcsolat, az M4–A3 esetében a magyar oldalon már kiépült az autópálya. Hazánk számára fontos lenne az észak-erdélyi folytatás, 

hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid, hiszen a magyarlakta területekre is ez vezet. Szatmárnémeti felé az M49 autóút épül majd Csengernél megcélozva a határt. Ennek első, 28 kilométeres szakaszára nemrég zárult a NIF kivitelezési közbeszerzése, a román csatlakozó szakaszon 2023-ban kezdődhet a kivitelezés. A tervek szerint az M44 autóút is eléri majd Romániát Békéscsabáról Sarkad felé folytatódva, később a román oldalon a leendő Arad–Nagyvárad sztrádába csatlakozhat – olvasható Vitézy Dávid közösségi oldalán.

Borítókép: Közúti határátkelő Ártándnál  (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.