Egy, harminckét évvel ezelőtt, alapvetően haszongépjárművek értékesítésére alapított magyarországi cég számít a sepsiszentgyörgyi ipari park legnagyobb lakójának.
A komáromi székhelyű Eurotrade Kft. 1424 hasznos négyzetméter területű, teljes szervizbázis építését bonyolítja le, benne 374 négyzetméteres irodaházat, 276 négyzetméteres raktár-, illetve 745 négyzetméteres szerelőfelületet, valamint kamionoknak szánt műszaki ellenőrző állomást hoznak létre az év végéig.
További 15 ezer négyzetméternyi területet is koncesszióba vettek ötven évre a majdani reménybeli fejlesztések céljából. A beruházó már korábban is jelen volt Romániában, leányvállalata, a Danubius Truck Kft. tíz kilométerrel odébb fejti ki tevékenységét, ahol viszont fizikai akadályai voltak a terjeszkedésnek.
Szűcs Attila tulajdonos-ügyvezető a Magyar Nemzetnek elmondta,
az érzelmi alapú érintettségen túl a helyszínválasztáskor sokat nyomott a latban, hogy Háromszéken érzékelik a legjelentősebb gazdasági pezsgést, ugyanakkor a környéken zajló infrastrukturális fejlesztések – a brassói reptér, a várost elkerülő gyorsforgalmi út és a néhány éven belül megvalósuló autópálya – remek logisztikai perspektívákat kínálnak.
A cég 2008-ban ötvenmillió eurós forgalmat bonyolított le, és a töretlen fejlődés azzal kecsegtetett, hogy néhány éven belül európai középvállalattá növi ki magát. A gazdasági válság azonban negyedére csökkentette a gazdasági mutatókat, innen kellett újra „kitalálnia” magát a Szűcs Attila által irányított cégnek. A portfólióbővítés fontos elemei a cég pénzügyi szolgáltató vállalkozása, az Eurotrade Capital Zrt., az ingatlanfejlesztés, a gumiabroncs-forgalmazás, legújabban pedig a megújulóenergia-termelés és az energiamobilizáció. Az anyacég idei tervezett árbevétele nyolcmilliárd forint, a cégcsoport tízmilliárd fölötti eredménnyel kalkulál, miután 2019-ben még több mint 15 milliárd forintos forgalmat ért el. A beruházásra szánt eredeti költségvetést szerették volna kétmillió euró alatt tartani, de az energia- és építőanyagár-robbanás után örülnének, ha hárommillió euró alatt megállna a költségszámláló.