Az autóipar mára a magyar gazdaság gerincoszlopává vált

Hazánk az elmúlt időszakban nem pusztán tartani tudta a tempót, hanem a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő – közölte Szijjártó Péter.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 07. 07. 16:28
SZIJJÁRTÓ Péter
Budapest, 2022. június 23. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszél Melanie Huml bajor európai és nemzetközi ügyekért felelõs tárca nélküli miniszterrel közösen tartott sajtótájékoztatón a Magyar-Bajor Vegyes Bizottság ülése után a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2022. június 23-án. Újabb hároméves együttmûködési programot írt alá Magyarország és Bajorország, amelynek alapján a felek közösen fognak dolgozni az eddigi gazdasági eredmények megõrzéséért a jelenlegi, rendkívüli nehézségekkel teli környezetben. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autóipar mára kétségtelenül a magyar gazdaság gerincoszlopává vált, s hazánk az elmúlt időszakban nem pusztán tartani tudta a tempót, hanem a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő – közölte csütörtökön Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Nice LMS zöldmezős beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a dél-koreai akkumulátoripari beszállító cég új üzemet és ezzel hatvan munkahelyet hoz létre Vácon. A projekt értéke 5,2 milliárd forint, ehhez a kormány 467 millió forintos támogatást nyújt.

A magyar autóipar termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület mindenfajta rossz hír és nehézség ellenére sem csökkent, ugyanis ez az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot.

Kiemelte, hogy az iparág napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, és így aki az elektromosautó-ipari beruházásokat megnyeri, az a jövőt nyeri meg magának.

Szijjártó Péter rámutatott, hogy Magyarország a világ harmadik legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártó kapacitásával rendelkezik, ráadásul ez a jelenlegi évi ötven gigawattóráról 2025-re 150 gigawattórára nő. Az elektromos akkumulátorok exportjában hazánk a világranglista ötödik helyén áll – tette hozzá.

Kijelentette, hogy az elektromosautó-ipar passzátszelét keletről fújják, a térség vállalatainak technológiai újításai így az európai gyártók körében is keresettek. – Ennek megfelelően Magyarországra is zömében Ázsiából érkeznek elektromosautó-ipari vállalatok, amelyek már több mint húsz településen vannak jelen országszerte – emelte ki.

A miniszter a távirati iroda szerint kitért arra is, hogy a legtöbb beruházás – 2019 és 2021 után – jó eséllyel idén is Dél-Koreából érkezik az országba. A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly mintegy 4,8 milliárd dollárral soha nem látott magasságba emelkedett, és az idei év első négy hónapjában is 22 százalékos volt a bővülés. A dél-koreai vállalatok mára a negyedik legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon.

A váci lesz a Nice LMS első európai gyára, a cég Dél-Koreán kívül jelenleg csak Vietnamban és Kínában rendelkezik ilyen érdekeltségekkel.

 

Borítókép: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.