Panasz a romániai fapados légicégre

Felháborodott a büntetés miatt a Blue Air vezetése, azt is nehezményezték, hogy a hatóság adatai hibásak.

Blue Air Boeing 737-800
NETHERLANDS-ECONOMY-PLANE Fotó: NICOLAS ECONOMOU
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felháborodva reagált a Blue Air romániai fapados légitársaság igazgatótanácsának elnöke arra, hogy kétmillió ­eurós büntetéssel sújtotta a céget a román fogyasztóvédelem több ezer járat törlése, halasztása miatt. Az Oana Popescu által jegyzett közlemény szerint a sajtóból értesültek a döntésről, hivatalos tájékoztatást nem kaptak. A Blue Air vezetője azt is nehezményezte, hogy a hatóság adatai hibásak.

A román fogyasztóvédelmi hatóság múlt héten közölte a büntetésről szóló döntést, s arra kötelezte a légitársaságot, fizesse vissza a nem teljesített szolgáltatások ellenértékét. Románia első fapados légitársasága egy év alatt (2021 áprilisa és 2022 áprilisa között) több mint tizenegyezer járatot törölt, amelyekre közel száznyolcvanezren vettek jegyet. 

A Blue Air már jó ideje súlyos anyagi gondokkal küzd. Így például 2020 tavaszán egy időre kénytelen volt leállítani menetrend szerinti járatait. A cég ugyanabban az évben 61,5 millió ­eurós kedvezményes hitelt kért és kapott a bukaresti kormánytól, hogy fedezze a felhalmozott veszteségeit, és megmeneküljön a csődtől. A Romániában nagyon erős pozíciókkal rendelkező Wizz Air óvással élt Brüsszelben a folyósított állami támogatás miatt. Az ügyben még nem döntött az Európai Unió Bírósága.

Horia Constantinescu, a román fogyasztóvédelem vezetője korábban arról beszélt, hogy a személyzet hiánya nem az utóbbi hetekben keletkezett probléma, az előre látható volt. – A légitársaságok mégis további járatokat hirdetnek, anélkül, hogy rendelkeznének működtetésük feltételeivel. Sietnek beszedni a pénzt, de ha törölnek egy járatot, már nem adják vissza ugyanolyan gyorsan a jegy árát – közölte Constantinescu. Hozzátette: Romániában a korábbi évek azonos időszakához képest többszörösére emelkedett a légitársaságokkal kapcsolatos panaszok száma.

A román fogyasztóvédelem egyébként a Wizz Air és a Ryanair fapados légitársaságokat is figyelmeztette amiatt, hogy a járattörlések nyomán megsértették a fogyasztók jogait. David Ciceo, a kolozsvári nemzetközi repülőtér igazgatója nemrég közölte: a magyarországi bejegyzésű cég közel háromszáz, Kolozsvárról induló járatát törölte a következő hónapokra. Arról is beszámolt: a Wizz Air azért törölte a kolozsvári járatokat, mert nincs elegendő személyzete az indításukhoz.

Borítókép: A Blue Air Boeing 737-as gépe landol az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtéren (Fotó: Nicolas Economou) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.