Kevesebb vásárlás, olcsóbb áruk?

Elkerülhetetlen volt az áremelés a hazai élelmiszeripacon, a gyártók költségei jelentős mértékben emelkedtek az elmúlt időszakban. A vásárlók azonban érzékenyen reagáltak, a fogyasztás csökkenése mellett a kosarak átrendeződésére is számítani lehet. A feldolgozók szerint elképzelhető, hogy a minőség helyett újra az ár lesz a legmeghatározóbb szempont a vásárlások során.

Magyar Nemzet
2022. 10. 27. 16:41
20211201 szentes coop elelmiszerbolt vasarlas illusztracio havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fogyasztás csökkenésére és a vásárlói kosarak átalakulására számítanak a hazai élelmiszergyártók az előttünk álló időszakban. A háborús infláció miatt elképzelhető, hogy újra teret nyernek az olcsóbb, esetleg silányabb minőségű áruk a kínálatban – írta a Vg.hu. Vörös Attila, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének ügyvezető igazgatója a lapnak elmondta: az ágazatot rendkívül sok nehézség érte az elmúlt években, az energia és az alapanyagok árának emelkedése mellett a gépsorok beszerzése, működtetése és a szállítás is drágább lett. 

– A gyártók igyekeznek előremenekülni, ami elsősorban a hatékonyság fejlesztésében nyilvánulhat meg. Minden eddiginél nagyobb szerepe lesz a versenyképességben annak, hogy mennyire hatékonyan használja a vállalkozás a rendelkezésére álló erőforrásokat. Vagyis mennyire jó az energiahatékonysága, milyen fejlett és modern a termelése – mutatott rá Vörös Attila.

A növekvő költségek pedig a fogyasztói árakban is megmutatkoznak. A szakember szerint az év első felében a vásárlók pénztárcája többé-kevésbé lépést tudott tartani a drágulással, az év második felétől viszont már érzékelhető a fogyasztás visszaesése. 

Vörös Attila úgy véli, hogy a vásárlók kevesebbet fognak vásárolni mindenből, így élelmiszerből is. De az is reális forgatókönyv, hogy átrendezik a kosarukat, és az olcsóbb termékeket kezdik el keresni. 

Az ügyvezető igazgató szerint az előttünk álló, gazdaságilag is nehéz időszakban várhatóan még fontosabb lesz az, hogy az élelmiszerek hozzáférhető áron álljanak rendelkezésre. Elképzelhető, hogy a márkás termékek forgalmának csökkenése mellett a mostaninál is nagyobb szerepet kapnak a kereskedelmi márkák. Azt azonban, hogy a drágulás miatt előtérbe kerülhetnek-e a gyengébb minőségű áruk, a fogyasztói kereslet fogja meghatározni.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.