Rengetegen fizetnének többet a gyors házhoz szállítás érdekében

Az online rendeléseknél a magyar vásárlók 74 százaléka a gyors házhoz szállítást tartja az egyik legfontosabb tényezőnek, különösen igaz ez élelmiszerek vagy gyógyhatású készítmények rendelésénél − közölte a Dodo technológiai és logisztikai vállalat a legfrissebb felmérése alapján szerdán az MTI-vel.

MAGYAR NEMZET
Forrás: MTI2023. 05. 31. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén március és április között a Behavio Labs végezte a reprezentatív felmérést, amelybe a magyarországi online vásárlók közül 1200 embert vontak be.

A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 37 százaléka az elmúlt egy évben azért szakította meg az online vásárlás folyamatát a termékek kiválasztását követően, mert a kiszállítási lehetőségek között nem szerepelt elég gyors kézbesítés, csaknem 30 százalékuk pedig a korábbi túl lassú házhoz szállítás miatt nem vásárolt újra egy webáruházban.

Közölték, az aznapi kiszállítás nem csupán az ügyfél-elégedettség miatt válik egyre fontosabbá, a vásárlói döntéseket és így az értékesítés volumenét is pozitívan befolyásolhatják a gyorsabb kézbesítési lehetőségek.

Rámutattak, hogy a Z generáció tagjainak 32 százaléka, míg az X generáció 23 százaléka részesíti előnyben a 90 perces vagy aznapi kézbesítést. A termékkategóriákat tekintve a gyors kiszállítás igénye az online élelmiszerek és a gyógyhatású készítmények vásárlásakor a legmagasabb. A fővárosiak és a kisebb városokban élők között is érzékelhető a különbség az aznapi kiszállítás fontosságának megítélésében: a budapesti válaszadók körében 7 százalékkal magasabb azok aránya, akik a gyors, a megrendelés napján megvalósuló kézbesítést tekintik ideálisnak.

Hozzátették, a megkérdezettek csaknem harmada hajlandó lenne pluszösszeget − 1600–2400 forintot − fizetni az aznapi kiszállításért, negyedük pedig akár ennél is többet fordítana erre.

A kutatásból az is kiderült, hogy az online vásárlást kínáló weboldalak közötti választásnál a kedvező árak és a termékek magas minősége mellett a házhoz szállítás költsége és módja is döntő tényező. A felmérésben részt vevők több mint 90 százaléka leginkább a szállítás árát tartja fontosnak, de több mint négyötödüket az is befolyásolja, hogy van-e lehetőség a preferált szállítási mód kiválasztására.

A Dodo aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi logisztikai vállalat, ügyfelei között olyan vállalatok szerepelnek, mint a KFC, a Hervis, a Rossmann vagy a Spar. A több mint 2300 futárral és több mint 1000 autóval rendelkező Dodo Csehország, Magyarország, Ausztria, Németország, Szlovákia, Lengyelország és Bulgária számos városában van jelen, Magyarországon a többi között Budapesten, Miskolcon, Debrecenben és Szegeden.

Borítókép: illusztráció (Forrás: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.