Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője, a MAM vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója lett a Menedzserszövetség és a Volkswagen közös Kék Innovációs Különdíjának kitüntetettje idén. Kiss Katalinnal a Figyelő készített interjút.
A több mint harminc éve alapított, osztrák tulajdonban lévő babatermékgyártó vállalat 15 évvel ezelőtt a cumik mellett elindította a cumisüvegek gyártását is, mely mára a második legfontosabb termékvonallá fejlődött. Azóta folyamatosan fejlesztik a gyártástechnológiát, automatizálnak, robotokat telepítenek, az emberi értékek figyelembevétele mellett. Ezeknek és számos egyéb innovációs fejlesztésének köszönhetően a MAM-Hungária Kft.-t mára a térség egyik legmeghatározóbb vállalataként tartják számon.
A cég ügyvezetője többek között elmondta: mára a magyarországi telephely nem csupán termelőüzem, hanem a MAM-cégcsoport tudásközpontjaként is működik és Magyarországról vezetik az egész cégcsoport ellátási láncát, valamint minőségirányítását.
Korábban kizárólag cumikat gyártott a cég, ma már mindent, ami a baba szájápoláshoz szükséges. Termékeik bizonyos szegmensekben még olyan minőségérzékeny országokban is piacvezetők, mint Dánia, Svédország, Nagy-Britannia vagy épp az Egyesült Államok, Brazília, Franciaország.
Kiss Katalin szerint egy egészséges piaci verseny szükséges ahhoz, hogy ne kényelmesedjen el egy vállalat, egy márka.
A versenyt értelmezhetjük egyfajta hajtóerőként is, amely a folyamatos innovációt, az újításokat és a kreatív megoldásokat ösztönzi
– fogalmazott.
A vállalatcsoport külön kutatás-fejlesztési irodát működtet Ausztriában, a fenntartható megoldások keresése és bevezetése fókuszban van, mind a gyártási technológiákat, mind az alapanyagokat illetően.
Bár sokan nem gondolnák, ezen a piacon is fontos az innováció.
Alapvetően a cumi az cumi és a cumisüveg az cumisüveg… De azért ez nem ennyire egyszerű. Az innováció magába foglalja a folyamatosan megújuló színeket és motívumokat, amelyek követik a világ trendjeit, illetve a vevők folyamatosan megújuló igényeit. A fenntartható megoldások szükségessége maga is megköveteli az innovációt a termékeknél és csomagolásoknál is
– mondta Kiss Katalin.
A Kék Innovációs Különdíjat hatodik alkalommal adták át. Pesti Tímea, Joerg Bauer, Ifj. Chikán Attila, Karikó Katalin és Szászi István után idén Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője, a MAM vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója lett a díj kitüntetettje. A Kék Innovációs Különdíj jelöltjeire szakmai szervezetek, a jelölőbizottság, a Menedzserszövetség elnökségének tagjai, illetve annak ügyvezetése tehetnek javaslatot.
Borítókép: Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezető igazgatója kapta idén a Kék Innovációs Különdíjat (Fotó: MAM)