Nem fizet a szállásadóknak a Booking

A pénzt beszedte a felhasználóktól, de karbantartásra hivatkozva a szállásadóknak nem adta még oda a vállalat.

Magyar Nemzet
2023. 07. 26. 16:21
Young,Woman,Traveler,Opening,The,Curtains,And,Looking,At,The
booking
2159847275 Forrás: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Booking.com-ot használó vendéglátósok, a legnagyobb szállodaláncoktól a legkisebb főbérlőkig több mint egy hónapja nem kapják meg a pénzüket az online foglalást biztosító vállalattól, miután az karbantartásra hivatkozva leállította a számlái kifizetését – adta hírül a spabook.net portál. 

Rajtunk kívül álló okok miatt nem tudjuk időben elküldeni a banki átutalást az Ön által kiadott szobákra (késés várható). Csapatunk azon dolgozik, hogy ezt a lehető leghamarabb megoldja. Elnézést a kellemetlenségért

– olvasható a hibaüzenetben, amelyet azok a felhasználók kapnak meg a Bookingtól, akik több mint egy hónapja várnak a pénzükre.

Bár az online közvetítő június közepén e-mailben értesítette a vendéglátósokat, hogy július 1. és 11. között rendszerszintű karbantartást fognak végezni, az átutalások pedig, amelyek általában a foglalás után egy hónappal később érkeznek meg, július 24-re csúsznak. A vállalat a figyelmeztető üzenetben azt ígérte, hogy a fennmaradó számláit egy körben fogja aznap teljesíteni.

Az ígért kifizetések azonban napok óta nem indultak el, a Booking pedig nem küldött tájékoztatást arról, hogy mikor érkezik meg a felhasználók pénze. A vállalat weboldalát és közösségi médiafiókjait elözönlötték a segítséget kérő és dühös üzenetek, amelyekben az emberek a pénzüket követelik, és nem ok nélkül: sok vendéglátósnak a Booking több százezer forinttal tartozik, a nyári szezon és a magas infláció mellett pedig ez a kiesés hatalmas károkat okozhat.

A késés csak azokat érinti, akik a foglalások pénzügyeit a platformon keresztül intézik; azok a szállásadók, akiknek a vendégek egyenesen fizetnek, a szolgáltatás díját pedig külön küldik el, nem ütköztek problémába.

Emiatt egyre több vendéglátós fontolgatja, hogy a közvetítőn keresztül érkező foglalásokat inkább lemondja, hogy ne maradjon fizetés nélkül, ha a késés tovább folytatódik. Ez pedig a vendégeknek okoz gondot, mivel a visszatérítések is hasonló módon elmaradnak – írja Világgazdaság  a SPABOOK értesülései és a The Sun cikke alapján.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

 

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.