Növelte forgalmát az IKEA

Az IKEA Magyarország a 2023-as pénzügyi évben 145 milliárd forint kiskereskedelmi forgalomról számolt be, amely 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A három hazai áruházban összesen 8,1 millió vásárlót szolgáltak ki.

2024. 01. 24. 11:40
ikea
20200505. Újra kinyitott az Ikea. Az Őrs vezér téri üzlet előtt hosszú sorban, de a távolságot betartva vártak a vásárlók a nyitás pillanatára. Fotó: Sulyok László / Ripost. Fotó: Sulyok László/Ripost
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly 145 milliárd forint forgalomról számolt be az IKEA Magyarország Kft. Ez 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Tavaly az éves infláció 17,6 százalék volt, ehhez mérten némi volumenvesztés mutatkozik a cégnél. Jóllehet a három hazai áruházban összesen 8,1 millió vásárlót szolgáltak ki, és az árakat igyekeztek alacsonyan tartani. A cég az idei pénzügyi évben már másodszor csökkenti árait közel 1200 terméknél, és a jövőben tovább folytatja az erre irányuló törekvéseit – áll a cég közleményében. A KSH adatai szerint 2023-ban a bútorpiac átlagosan tíz százalék körüli volumencsökkenést szenvedett, vagyis az Ikea adatai ehhez képest jónak számítanak, bár organikus növekedésre nem utalnak. 

A vállalat 2024-ben bevezeti az IKEA Kreativ applikációt, amely a mesterséges intelligenciára és a kiterjesztett valóságra építve teszi könnyebbé a belső terek tervezését, valamint számos új terméket dob piacra. A cég jelentős beruházást valósít meg a hazai piacon 2025-ig: a még kényelmesebb vásárlói élmény érdekében változatlan nyitvatartással teljesen megújítja a soroksári áruházát.

– Ismét egy kivételes pénzügyi év áll mögöttünk, amelynek során számos kihívás ellenére is tovább javítottuk az ügyfélélményt minden csatornánkon – mondta David McCabe, az IKEA Csehország, Magyarország és Szlovákia vezérigazgatója. 

A tavaly októberben kezdődött első és a mostani árcsökkentési hullám során az IKEA összesen 1773 terméket kínál átlagosan 17 százalékkal kedvezőbb áron. Az árcsökkentés volumene 19 százalékkal növekszik a 2024-es pénzügyi év első harmadában az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. 

A 2023-as pénzügyi évben az online eladások aránya 23,2 százalék maradt, viszont jellemzően többet költöttek az emberek a digitális térben: egy vásárlás átlagos értéke az áruházakban 28 605 forint volt, az online vásárlások esetében pedig 80 705 forint. 

A statisztika szerint 250 ezer vendéggel több fordult meg az áruházak éttermében, így összesen 4,1 millió vendéget szolgáltak ki – áll a társaság közleményében.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Ripost/Sulyok László)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.