A Gránit Banknál vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása, ugyanis a számlájukra megérkeztek a jóváírások az Apple-től a jogosulatlan App Store-terhelések miatt – közölte a Gránit Bank vasárnap az MTI-vel.
A közlemény szerint a bank rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot. Ezenfelül az incidens éjjelén sms-t küldött valamennyi banki mobilalkalmazást használó ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak. A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban 20-szorosára nőtt a limitállítások száma – közölték.
Arra is kitértek, hogy a jogtalan terhelésekre vonatkozó bejelentést követően az Apple azonnal tájékoztatta a bankot, hogy a probléma ismert számukra, dolgoznak a megoldáson, és orvosolják a hibát. Vasárnap pedig megérkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján – ismertette a Gránit Bank.
A CIB Bank vasárnap arról tájékoztatta az ügyfeleit, hogy az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént.