Egy bank már elkezdte az Apple által tévesen levont összegek visszatérítését

Az Erste Bank saját hatáskörben megkezdte visszafizetni ügyfeleinek azt a pénzt, amellyel az Apple egy külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt tévesen terhelte meg kártyáikat – tájékoztatott honlapján a pénzintézet, az OTP egyelőre még vár az Apple-re és a Raiffeisen is majd valamikor a jövő hétre ígér inézkedést. Mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint kétmilliárd forint értékben.

2024. 06. 30. 12:00
Apple logó
Illusztráció Fotó: Pexels Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Saját hatáskörben megkezdtük visszafizetni ügyfeleinknek azt a pénzt, amellyel az Apple egy külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt tévesen terhelte meg kártyáikat. Az érintett ügyfeleinknek semmi teendője nincs, a téves tranzakciókat automatikusan fogjuk törölni és korrigálni – közölte honlapján az Erste Bank. 

A Világgazdaság cikke felidézi: szombat reggel, a Magyar Nemzeti Bank felszólította a pénzintézeteket, hogy azonnal rendezzék az Apple által, technikai probléma miatt okozott jogosulatlan terhelések ügyét. 

A jegybank közölte, a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató a felelős a visszatérítésért a kártyaalapú fizetési műveletek esetében is.

Az OTP Bank honlapján ugyanakkor a hét végén továbra is az volt olvasható, hogy egy külső technikai szolgáltatónál, az Apple alkalmazásboltjánál történt technikai hiba miatt az elmúlt napokban több indokolatlan terhelés történt magyar ügyfelek számláin. Bankszektor szinten mindent megteszünk azért, hogy támogassuk az Apple-t abban, hogy minél előbb rendezni tudja a problémát. Az OTP Bank és az Apple közötti egyeztetések alapján várható, hogy az Apple napokon belül központilag visszatéríti a hibás terhelési tételeket. Türelmét és megértését köszönjük! Vagyis a pénzintézet a jegybanki felszólítás ellenére is az Apple-re vár. 

A Raiffeisen sem cserélte le korábbi értesítését – legalábbis vasárnapi állás szerint –, amely szerint a külső szolgáltatónál felmerült technikai probléma miatt, a 2024. 06. 26-án az Apple alkalmazásboltja által indított, egyes Ügyfeleink bankkártyáit érintő – a szolgáltató által időközben vissza nem térített – terheléseket a Raiffeisen Bank a jövő hét folyamán megtéríti.

A jegybank az incidens után egyértelműen állást foglalt, hogy az Apple által 2024. június 26-án technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz a pénz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek.

Csakhogy a pénzintézetek nem léptek azonnal az ügyfelek kártalanítása érdekében, ezért az MNB újabb közleményt volt kénytelen kiadni szombaton.

Az MNB és az érintet pénzintézetek között korábban lezajlott egyeztetés során kiderült, hogy valóban technikai hiba okozta a hibás terheléseket, ami az Apple-webáruház nemzetközi bankkártya-elfogadó partnerénél következett be. Nincs szó kibertámadásról.

A hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint kétmilliárd forint értékben. Az MNB információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak. Az MNB tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését megkezdte.

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.