Kiszámolták, mekkora kártérítésre számíthat, ha késik a repülőjárata

Frissítő, hotel, étel-ital, csak a számlát ne felejtse el megtartani.

Forrás: EconomX2024. 07. 05. 14:25
White,Passenger,Airplane,Flying,In,The,Sky,Amazing,Clouds,In, utasszállító, repülőgép
illusztráció Fotó: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több hivatal vizsgálódik a repülőtársaságok háza táján, a héten Budapest Főváros Kormányhivatala kezdeményezett ellenőrzéseket a Wizz Air, a Sun Express, a Ryanair és a Eurowings légitársaságokkal szemben, a Gazdasági Versenyhivatal pénteken jelentette be, hogy a fél szemüket állandóan rajta tartják a légitársaságokon. 

Közben a Budapesti Iparkamara azt írja, a késések és járattörlések esetén a légitársaságok többnyire érdemi tájékoztatás, ellátás és elszállásolás nélkül hagyják az ügyfeleiket, akik tehát azt sem tudják, hogy milyen jogok illetik meg őket a repülőgépjáratuk törlése, vagy két órát meghaladó késés esetén. Az Economx most összesítette, mit tehetünk.

Sokan nem tudják, hogy ha a járat két óránál többet késik, a légitársaság köteles étkezést és frissítőket biztosítani az utasoknak, továbbá díjmentesen két telefonhívást vagy e-mail küldését kell felajánlani az ügyfeleknek. Ha törlik a járatot, az utast megilleti a vételár visszatérítése vagy átfoglalás az eredeti úti céljára a legközelebbi járatra, vagy egy olyan későbbi járatra, amely az utasnak megfelel.

Átfoglalásnál a légitársaságnak tájékoztatási, ellátási és segítségnyújtási kötelezettsége van.

Ha egy vagy több éjszakát kell a helyszínen töltenie, a társaságnak gondoskodnia kell az utas elhelyezéséről, illetve a szállás és a repülőtéri transzferek biztosításáról is.

Beszámolnak arról is, hogy a repülőút hosszától függően 250, 400 vagy 600 eurós kártalanításra is jogosultak lehetnek az ügyfelek, de van néhány feltétel, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy ne rendkívüli körülmény miatt történjen a járat törlése vagy késése.

Az utazók  számlával  tudják igazolni a várakozás idején felmerült költségeiket a légitársaság felé, ugyanis később ezek a számlák szolgálnak majd bizonyítékul. Ha a légitársaság nem biztosítja a szállást és a transzfert a szállás és a reptér között, szintén számlát kell kérni mindkettőről, és ha egy járat késése vagy törlése miatt elutasító választ kapna a légitársaságtól, érdemes Budapesti Békéltető Testülethez fordulni, amely az év első felében több száz ügyben járt el sikerrel. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.