Csatatér lett az elektromos autógyártás

Kanada százszázalékos vámot rótt ki a kínai elektromos autók importjára.

2024. 08. 26. 20:12
Illusztráció Fotó: Világgazdaság/Vémi Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kanada a szomszédos Egyesült Államokhoz igazodva százszázalékos vámot rótt ki a kínai elektromos autók importjára – jelentette be hétfőn Justin Trudeau kanadai miniszterelnök. A bejelentés szerint 25 százalékos vámmal sújtják továbbá a kínai acél- és alumíniumbehozatalt.

– Az olyan piaci szereplők, mint Kína úgy döntöttek, hogy tisztességtelen előnyhöz juttatják magukat a globális piacon – hívta fel a figyelmet Trudeau a kabinet Halifaxban tartott kihelyezett ülésén. A tanácskozáson Jake Sullivan, a Fehér Ház nemzetbiztonsági tanácsadója is részt vett, s aktívan támogatta az elképzelést. Trudeau kormánya a nyáron kezdett konzultációt arról, hogy miként lehetne fellépni azon jelenség ellen, amelyet Chrystia Freeland kormányfő-helyettes kínai vállalatok világos törekvésének nevezett globális túlkínálat teremtésére. A kanadai döntést az Egyesült Államok és az Európai Unió által bejelentett tervek előzték meg, miszerint magasabb vámot vetnek ki a kínai elektromos autókra.

Jelenleg Kanadába csak Elon Musk Tesla cégének sanghaji üzemében gyártott elektromos autókat importálnak, kínai típusokat nem.

Freeland azt hangoztatta, hogy Kanada nem válik a kínai túltermelés lerakóhelyévé, s Ottawa összhangban fog cselekedni Washingtonnal és Brüsszellel, különös tekintettel arra, hogy Észak-Amerikának integrált autógyártási ágazata van.

Joe Biden amerikai elnök korábban azt mondta, hogy a kínai állam elektromosautó-gyártásnak és más fogyasztási cikkeknek juttatott támogatása biztosítja azt, hogy az érintett vállalatoknak nem kell hasznot termelniük, ami tisztességtelen előnyt biztosít számukra a globális kereskedelemben – írta az MTI.

A kínai cégek akár 12 ezer dolláros (4,2 millió forint) áron is értékesíthetik elektromos autóikat, a kínai napelem, alumínium- és acélgyártás pedig képes fedezni a globális szükséglet nagy részét. Kínai tisztségviselők azzal érvelnek, hogy a gyártókapacitásuk segít alacsonyan tartani az árakat, ezzel biztosítva az átállást a környezetkímélő gazdaságra.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.