A hiúság vására: egyre többet költ a társadalom az öregedés folyamatának lassítására

Az elöregedő társadalom egyre többet költ az öregedés folyamatának lassítására, egészségi állapotának megőrzésére; a trendformálók fókuszában az öregedés és a sporttáplálkozás van. Ettől lett olyan népszerű a kollagén, ez most a legdivatosabb táplálékkiegészítő az öregedés és a ráncok ellen. Rohamosan növekvő piacról van szó, a táplálékkiegészítők globális piacának értéke 2023-ban 86,77 milliárd dollár volt. A piac az előrejelzések szerint a 2024-es 93,46 milliárd dollárról 2032-re 182,52 milliárd dollárra nő.

2024. 11. 16. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A táplálékkiegészítők piaca innovációérzékeny, a gyártók gyorsan reagálnak a fogyasztói igényekre, és folyamatosan új termékeket és készítményeket vezetnek be. Figyelik és mérik az olyan specifikus fogyasztói igényeket és preferenciákat, mint például a fogyás, a sporttáplálkozás, az agy egészsége és a fiatalosság megőrzése – utóbbihoz nagyon fontos a kollagén.

A népesség elöregedése visszafordíthatatlan globális trend, viszont a piac fejlődésének ez a hajtóereje. Éppen ezért a 65 év feletti népesség kulcsfontosságú demográfiai célpontja az étrend-kiegészítőket gyártó cégeknek, mivel jelentős mértékben hozzájárulnak az iparág általános keresletéhez. Bár a legtöbb táplálékkiegészítőt a 25 és 65 év közöttiek vásárolják, a 65 felettiek is fogyasztása a világ eladásainak nagyjából 30 százalékát teszi ki. Emellett a folyamatosan változó egészségügyi trendek is igazítják a fogyasztók igényeit. 

A szakértők szerint a 2025-ös év legfontosabb egészségügyi és táplálkozási trendjei: 

  • a súlykontroll, 
  • az egészséget támogató táplálkozás, 
  • a természetes, feldolgozott élelmiszerektől mentes táplálkozás, 
  • a nemek szerinti táplálkozás.
     

A vitaminok a globális bevételek 30 százalékát teszik ki. Ez az arány folyamatosan növekszik, a szakértők szerint a kategória növekedése a fogyasztók növekvő tudatosságának tudható be. Tudjuk, hogy nem táplálkozunk helyesen, ezért vitaminkészítményekkel pótolunk. Egyre többen fogyasztanak fehérjéket és aminosavakat tartalmazó termékeket, iparági előrejelzések szerint a kereslet várhatóan 13,4 százalékkal nő 2024 és 2030 között.
 

Az iparági elemzők azt jósolják, az alábbi étrendkiegészítő termékek és kategóriák fognak növekedni 2025-ben robbanásszerűen:

  • kollagén, 
  • kisállat számára fejlesztett táplálékkiegészítők, 
  • sport-étrendkiegészítők, 
  • a D-vitamin, 
  • a gyógynövény-kiegészítők,
  • pre-, pro- és posztbiotikumok. 

Ezek mellett nagy áttörés várható a fogyást elősegítő gyógyszerek (Ozempic, Wegovy ) hatását támogató kiegészítő szerek, a női egészségkiegészítők és az organikus és növényi alapú kiegészítők területén. 

 

Kollagén kell az öregedés és a ráncok ellen


A globális kollagénpiac méretét 2022-ben 10,08 milliárd dollárra becsülték, és az előrejelzések szerint 2032-re eléri a 23,02 milliárd dollárt. Komoly verseny folyik a gyártók között, az innováció az ízhatást és a fogyasztási forma kialakítását célozza. 

A kor előrehaladtával csökken a szervezet által előállított kollagén mennyisége, öregedni kezd a bőr, elmélyülnek a ráncok, ezért érdemes kívülről pótolni. Idehaza is nagy felfutása van a kollagént tartalmazó táplálékkiegészítőknek. Az I-es típusú kollagén a bőr, a csontok, a szalagok és az inak szilárdságát biztosítja, míg a II-es típusú kollagén az ízületek támogatását segítő rugalmas porcokért felel. Állati eredetű táplálékkiegészítő, szarvasmarhából, csirkéből, tengeri halakból nyerik ki. Leginkább kollagén italpor és kollagén kapszula, esetleg gumicukor formájában kerül forgalomba, de utóbbinak kollagéntartalma elenyésző. 

A piac erős versenyhelyzetben van, a termékinnovációban az íz és a forma az egyik legfontosabb stratégia, amelyet a vállalatok a versenypiac fenntartása érdekében alkalmaznak. Ezen túlmenően a kollagén mint bőrápoló kiegészítő iránti folyamatos kereslet miatt a kulcsszereplők növelik befektetéseiket a K+F tevékenységbe és termékeik innovációjába, hogy versenyelőnyt szerezzenek. Napjaink varázsszere tehát a kollagén, mert senki sem szeretne gyorsan öregedni, és sokan vannak, akik nem fogják sajnálni erre a pénzt. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.