Nagyot húzott a magyar üzletlánc, kilenc boltban hatalmas fordulat jön

A CBA kiskereskedelmi üzletlánc kilenc egységében, a magyar piacon elsőként, elindította a magyar fejlesztésű qvik fizetési megoldást vásárlói számára – közölte Lázár Vilmos, a CBA elnöke pénteken a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón.

Forrás: MTI2025. 01. 24. 15:27
Budapest, 2025. január 24.Egy vásárló használja a magyar fejlesztésû qvik fizetési megoldást a CBA-ban történõ elindulása alkalmából tartott sajtótájékoztató után a kiskereskedelmi üzletlánc egyik IV. kerületi Príma üzletében 2025. január 24-én. A CBA kilenc egységében, a magyar piacon elsõként, elindította a qvik mobilfizetést vásárlói számára.MTI/Bruzák Noémi
illusztráció Fotó: Bruzák Noémi Forrás: MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A CBA-hálózat célja, hogy a kiskereskedelmi versenyben innovatív szereplő legyen, nemcsak az értékesített termékek szempontjából, hanem a modern és biztonságos fizetési megoldások bevezetésében is. Ehhez jelent egy újabb lépést a qvik mobilfizetés bevezetése – fogalmazott Lázár Vilmos, a CBA elnöke.

Fizikai kereskedelmi egységben a fizetés a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a boltban a pénztárgép vagy a bankkártyaterminál kijelzőjén megjelenő qvik fizetési opció kiválasztása után megjelenik egy QR-kód, amit mobiltelefonnal kell beolvasni, majd jóváhagyni a fizetést. Lázár Vilmos hangsúlyozta, a qvik minden érintett számára előnyös megoldás, mivel biztonságos és gyors fizetést biztosít a kereskedőknek, a pénzügyi szolgáltatóknak és a fogyasztóknak egyaránt.

A CBA üzletláncaiban a fizetési megoldás mögött a banki szolgáltatóként a Raiffeisen Bank áll – erről Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank ügyvezető igazgatója beszélt, hozzátéve, hogy a jövőben további fejlesztések révén tovább bővülhet a qvik fizetést elfogadó kereskedői kör.

Bartha Lajos, az MNB ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a szeptemberi bevezetése óta már harmincezer online boltban lehetett qvikkel fizetni.

Ismertette: az MNB tulajdonában lévő GIRO Zrt. működteti a központi infrastruktúrát, az Innopay szolgáltatja a technológiát. A Raiffeisen mint pénzügyi szolgáltató közreműködésével a fizikai térben, a magyar tulajdonú bolthálózat, a CBA üzleteiben használják elsőként ezt a fizetési szolgáltatást.

Jelezte: az MNB célja, hogy a hazai fizetési ökoszisztémában a qvik fizetési megoldások a jövőben legalább annyira elterjedjenek, mint a bankkártyás fizetések, ehhez fejlesztés és innováció szükséges. A jegybank minden szakmai és kommunikációs támogatást megad ehhez – fűzte hozzá.

Elmondta: az azonnali átutalási rendszerre épülő qvik fizetés a kereskedőknek a bankkártyás fizetéshez képest árelőnyt biztosít. Hangsúlyozta, hogy kiemelt figyelmet kapott a biztonság: arra törekedtek a rendszer kidolgozásakor, hogy mind a fizikai, mind az online térben a lehető legkisebb esélye legyen a visszaélésnek.

 

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy jelentős fejlesztések előzték meg a rendszer elindítását. Az önkiszolgáló kasszáknál elérhetővé kellett tenni a qvik fizetési opciót, ehhez szükséges szoftveres technológiát a Laurel Kft. biztosította.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.