Kártalanítja az MBH Bank a kibercsalás áldozatául esett ügyfeleit

Kártalanításban részesülhetnek az MBH Banktól a Google-csalás áldozatai. A bank méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász támadás áldozatául esett és panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát.

2025. 06. 19. 10:48
Fotó: Vémi Zoltán Forrás: MBH Bank MFB Pont Plusz Otthonfelújítási program
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év elején rendkívüli módon megszaporodtak a bankok ügyfelei elleni adathalász támadások. Ennek egyik leggyakoribb formája volt, hogy a csalók az adott bank online felületéhez megtévesztésig hasonló weboldalakat hoztak létre, amelyeket a Google keresőben szponzorált hirdetésként népszerűsítettek, vagy link formájában küldtek el az ügyfeleknek. Ezek az oldalak az adott bank arculatát és nevét használták, de webcímük eltért a hivatalos címtől. 

Az ügyfelek által ezeken az oldalakon megadott azonosítók, jelszavak és SMS-kódok birtokában a csalók bejutottak a valódi netbankba, ahol tranzakciókat kezdeményeztek.

A csalók tehát nem a banki rendszereket támadták, az adathalász támadásokkal az ügyfeleket vették célba, hogy az ügyfelek tevékeny közreműködésével megszerezzék az érzékeny személyes és banki adatokat, és visszaéljenek azokkal – írta az MBH Bank közleménye.

A pénzintézet együttérez a csalások áldozataival, és elkötelezett az ügyfelek pénzügyi biztonsága és a bizalom megtartása iránt, ezért az ilyen típusú csalásban érintett ügyfelek érdekében egy kompenzációs folyamatot dolgozott ki kártalanításukra. 

Ennek alapján a bank méltányossági alapon megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti adathalász csalás áldozatául esett és már panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát, egyedi megállapodás aláírását követően.

Az MNB újonnan bejelentett irányelvével és a nemzetközi gyakorlattal összhangban a lehetőséggel azok élhetnek, akik első alkalommal estek csalás áldozatául. A jelzett időszakban keletkezett, már lezárt és a még folyamatban lévő panaszokat a pénzintézet egyaránt kompenzálja. 

Az ettől eltérő esetekben a bank egyedileg mérlegel. Az érintett ügyfeleket tervezetten 2025. augusztus végéig keresi meg a bank, addig nincs teendőjük.

Mindemellett az MBH Bank folyamatosan fejleszti biztonsági és csalásmegelőzési rendszereit, az elmúlt hónapokban tapasztalt csalássorozatok miatt szigorításokat és új intézkedéseket is bevezetett az ügyfelek még nagyobb biztonsága érdekében. A hitelintézet együttműködik a hatóságokkal és a Google Magyarországgal, hogy az MBH Bank nevével visszaélő csaló oldalakat eltávolítsa. Az együttműködés hatására, valamint a téma iránti fokozott figyelemnek köszönhetően jelentősen csökkent az MBH Bank nevével és arculatával visszaélő adathalász csaló oldalak száma.

A bank felhívta a figyelmet, hogy hasznos tanácsokkal is segíti a csalások elleni küzdelmet, amelyet ezen a linken érhetnek el az ügyfelek: https://www.mbhbank.hu/bankbiztonsag.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.