A tervezett ütemben halad a mohácsi Duna-híd fejlesztése

A tervezett ütemben halad Magyarország egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása. A kivitelezési munkák előrehaladását már a környéken közlekedők is jól láthatják. A Duna mohácsi oldalán zajló útépítéseknél a főpályán még idén csaknem hetvenszázalékos készültségi szintre ér a burkolatépítés, az alföldi oldalon mintegy tíz kilométeren végeznek töltésalapozási munkákat.

2025. 07. 26. 10:42
A tervezett ütemben folyik a Mohácsi Duna-híd építése Fotó: ÉKM
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A terveknek megfelelően halad a mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése. Magyarország egyik leghosszabb hídjának építésével és a csatlakozó úthálózat fejlesztésével az érintett régiók és települések elérhetősége szempontjából stratégiai jelentőségű. A Mohács környéki területek közvetlen bekötésével az ország kétszer két sávos közúthálózatába, valamint egy új dunai átjárhatóság biztosításával merőben más, minden tekintetben új korszak kezdődik a térség közlekedésében és életében – írja szombati közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium. 

default
A mohácsi Duna-híd építéséhez kapcsolódó útfejlesztések is a terveknek megfelelően haladnak
(Fotó: ÉKM)

A beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban kétszer két sávos főút épül Újmohácsig. Idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg tíz kilométeren zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.

A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló mohácsi Duna-híd építése is a tervezett ütemben zajlik. 

Júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése, és zajlik a három részből álló híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése. 

A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemeinek szerelése, valamint az árvízvédelmi töltés megerősítése a balparton, illetve a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, a mederpillér elemei.

Gőzerővel – és a közlekedők számára már jól láthatóan – zajlanak a munkálatok a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszán is, ahol a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül kétszer két sávos országos közút az M6-os autópályáig. 

Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik. Az 56-57. sz. főutak csomópontja és az M6 autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a kétszer két sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a hetvenszázalékos készültségi szintet. Ezen a szakaszon folyamatosak lesznek a forgalomterelések, ezért a tárca arra figyelmezteti a lakosokat, hogy fokozott figyelemmel, lehetőség szerint ne rutinból közlekedjenek.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.