Meg lehet nyitni az M7-es leállósávját

Csúcsot döntött az idei első fél évben a magyarországi utakat használók által befizetett összeg. Az útdíjfizetési szolgáltató tájékoztatóján az is elhangzott, hogy utasítást ugyan egyelőre nem kaptak, de készen állnak az M7-es leállósávjának megnyitására a nyári hétvégék túlterheltsége idejére.

Magyar Nemzet
2019. 07. 19. 7:32
null
Hétvégente enyhíteni kellene a sztráda zsúfoltságát Fotó: MTI/Varga György
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Készen áll az M7-es leállósávjának megnyitására a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ), ám egyelőre nem kapott erre utasítást – jelezte a társaság ügyvezető igazgatója. Bartal Tamás a Magyar Nemzet által nemrégiben megírt információra reagált, miszerint a Balatonra vezető autópálya nyári hétvégenkénti túlterheltségére a leállósáv ideiglenes megnyitása lehet a megoldás. Lapunknak erről Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára beszélt korábban, rámutatva, hogy informatikai megoldás segítségével ilyen módon enyhíteni lehetne az M7-es időszakonkénti túlzsúfoltságát.

Bartal Tamás hangsúlyozta, amennyiben a leállósávot is megnyitnák a forgalom előtt, azt is ugyanolyan hatékonysággal képesek pásztázni a kamerák, mint a forgalmi sávokat, így ott sem lesz érdemes bliccelni. A vezérigazgató a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján ismertette: új ellenőrzési módszereket fejlesztettek ki és kezdtek el alkalmazni, nagy hangsúlyt fektetve a külföldi rendszámú járművekre.

Ennek oka az, hogy tavaly év végén a magyarországi utakat e-matrica nélkül használók között a külföldiek aránya elérte a hetven százalékot, a bliccelő kamionoknak pedig 77 százaléka nem volt magyar. A fokozott ellenőrzés eredményeképpen fél év alatt sikerült elérni, hogy ne növekedjen tovább az utakat jogosulatlanul használó külföldiek száma. Ugyanakkor a belföldi rendszámmal bliccelők száma kissé emelkedett néhány bűnszövetkezetként működő cég miatt. Az ügyben a NÚSZ együttműködik a rendőrséggel és az adóhatósággal is.

Hétvégente enyhíteni kellene a sztráda zsúfoltságát
Fotó: MTI/Varga György

Bartal Tamás arról is beszélt, hogy az összes pótdíjbevétel 3,2 milliárd forint volt az első fél évben, ami három és fél százalékkal több a tavalyi év első hat hónapjában beszedett összegnél. A külföl­diektől behajtott pótdíjakat 84 százalékkal sikerült növelni.

Mindez hozzájárult ahhoz, hogy az idei első fél évben rekordot döntött a magyarországi utakat használók által befizetett összeg. A bruttó 186,3 milliárd forint 15 százalékkal több, mint a tavalyi első hat hónap bevétele. Az e-matricák vásárlásából bruttó 48 és fél milliárd forint folyt be, 11 százalékkal több a tavalyi első félévinél. Az e-útdíjrendszerben, a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 137,8 milliárd forint bevétel származott, ami 19 százalékkal haladta meg az előző év első fél évét. Az e-útdíjakat változatlanul a tehergépjárművek fedélzeti egységének alkalmazásával fizetik ki az esetek kilencven százalékában. A HU-GO rendszerben regisztrált járművek száma a tavaly júniusi 354 ezerről 410 ezerre nőtt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.