Megválhat kiszolgálójától a Wizz Air

Szerződésbontással fenyegette meg a Wizz Air budapesti földi kiszolgáló cégét, a Malév Ground Handlinget, amiért az különféle jogcímeken többletdíjakat igyekszik beszedni az utasoktól. Korábban a kézipoggyászok mérete miatt kaptak sokan büntetést a Ferihegyi reptéren.

2019. 08. 05. 7:32
null
Korábban a kézipoggyászok ellenőrzésével is volt gond Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számos utaspanasz érkezett a Wizz Air légitársaság utasaitól az elmúlt hetekben azért, mert szerződéses budapesti partnere, a beléptetést végző földi kiszolgáló a megállapítottnál magasabb díjat számít fel bizonyos szolgáltatásokért.

A légitársaság közleményben reagált a jelenségre. A Wizz Air álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. (Malév GH) megsérti jogi ­kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldása érdekében minden lehetőséget megvizsgálnak, beleértve a szerződés felmondását is. A fapados légitársaság szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és ha bármely partnerük megszegi kötelezettségeit és félrevezeti a Wizz Air ­utasait, akkor szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.

Sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló cég a légitársaság honlapján szereplő 30 euróval szemben 20 ezer forintot kér azoktól az utasoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A Malév GH egyik munkatársa a pórul járt utasoknak úgy fogalmazott, hogy intézményesített lehúzás folyik a reptéren. Mint mondta, a nyugtákra szándékosan nem a szolgáltatás pontos nevét írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat. A Pénzcentrum.hu informátora szerint a cégen belül egyfajta ösztönzőrendszer működik, hogy ki tud minél többet lehúzni az utasokról.

Korábban a kézipoggyászok ellenőrzésével is volt gond
Fotó: Bach Máté

A legújabb visszaélés a Fapadosinfó.hu szerint, hogy utasok százait büntetik meg, mert a telefonra letöltött beszállókártyával kívánnak felszállni. Ezt a Wizz Air és a többi légitársaság Budapesten és a kontinens minden repterén mindig is elfogadta, ugyanakkor az utasok számára elérhető tájékoztatókban ez nem szerepel ­egyértelműen. A blog azt tanácsolja, hogy budapesti indulásnál kerüljék a telefonra letöltött beszállókártyát, a jegyet inkább ki kell nyomtatni. Emellett pontosan be kell tartani a csomagok mérethatárait.

Mint emlékezetes, néhány évvel korábban a kézipoggyász, a kisebb méretű gurulós bőröndök ellenőrzése során voltak hasonló jelenségek. A légitársaságok szabályzatukban megszabják a fedélzetre felvihető csomagok méretét, ezeket feltüntetik a honlapjukon. Ellenőrzés céljából a check in pultoknál méretsablont helyeznek el. Ha a csomag nem fér bele, fel kell adni, és magasabb díjak kell érte fizetni. Saját tapasztalataink szerint Euró­pa repterein igen ritkán méricskélik a bőröndöket, kizárólag Budapesten nézték egy időben nagyítóval, ­túlnyúlik-e a táska. Persze a szigorúság hátterében mindig a többletbevételek megszerzése állt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.