Jordán Tamást először alighanem a televízióban láttam. József Attilát közvetítette. Sőt: ő volt József Attila. Ilyet annak előtte Latinovitstól láttam. Hogy ő lenne az, maga. Így lett mindjárt három József Attilám, a költő és a Mérnök urak. Az első „élő” találkozásra pontosabban emlékszem. 1981, Kaposvár. Úgy jártunk oda, mintha hazamennénk, a csupa nagybetűs színházért. Reggeli autóstop, Balaton, Lellénél balra, Kaposvár, az előadás megtekintése, hajnalig büfé, aztán vissza Budapestre. Na jó, néha becsúszott egy komplett hét is. Hogy ott mi volt, az ma felfoghatatlan. A tetőzés minden bizonnyal Peter Weiss Jean Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában című darabja volt, Ács János rendezésében. Marquis Alphonse de Sade szerepében Jordán Tamás. Nagyjából úgy néztem végig tátott szájjal vagy tízszer, mint Woody Allen Humphrey Bogartot a Játszd újra, Sam!-ben. A végén meg, amikor Máté Gábor egy kockakővel a kezében zokogott a háttérben a Corvin közzel, felállva sírtunk és tapsoltunk. „A Jordán” döbbenetes volt benne. Néha azt hittem, ott hal meg a színpadon.
Vagy egy évtizeddel később az az érdemeimen messze túlmutató szerencse ért, hogy jelen lehettem Szász János Szédülés című első nagyjátékfilmjében mint szereplő. Amikor a casting végén megtudtam, hogy a történet szerinti apám Jordán Tamás lesz, kis híján elájultam. Mintha azt mondták volna, hogy szálljak be vokálozni Mick Jagger mögé a You Can’t (Hey) Always Get What You Wantba, ha már úgyis erre jártam. De mivel Tamás nemcsak zseniális színész, hanem kiváló pedagógus is, elég hamar feloldódtam. Az volt a trükkje, hogy tényleg családot rittyentett belőlünk a filmbéli öcsémmel meg a csajommal. Elég rémeset, de azért mégis csak rendeset. Elkezdődött a bandázás. Így aztán amit tudok a színészetről (és a színészekről, ezekről a különös, érző és beleérző lényekről), azt tőle tudom. Amit a kártyáról és a loviról, azt is. Meg nagyrészt azt is, hogy a sírig tartó játék, rácsodálkozás és tanulás nélkül az élet nagyjából értelmetlen, de legalábbis unalmas. Jó volt figuránsnak lenni egy nagy geodéta mellett. (A nyolcvanas években valóban voltam figuráns is, földmérők segédje, ez népszerű foglalkozásnak számított azok körében, akik nem óhajtottak szorosan integrálódni a fennálló társadalmi rendbe, ugyanakkor el szerették volna kerülni a közveszélyes munkakerüléssel járó bonyodalmakat.)