–Talán egyetlen magyar zenekar sem tudhat magáénak annyi fesztiváldíjat, szakmai elismerést, mint a Hot Jazz Band, amely idén a Magyar Önkormányzatok Szövetségétől megkapta az Ezüst Életfa díjat is. Hiányzott a sorból a Kossuth-díj?
– Fontosak számomra az elismerések, mert ezek a világ visszajelzései a munkánkra vonatkozóan. Arra viszont, hogy eljutunk idáig, olyannyira nem számítottam, hogy március 14-re Koppenhágában fellépést vállaltunk. Már a repülőjegyeket is megvettem, amikor megkaptam a levelet, amelyben feltették a kérdést, elfogadnánk-e, ha felterjesztenek. A dániai koncertet hosszú hezitálás után végül lemondtuk, és ezzel tökéletesen elástuk magunkat odakint. Egyszerűen nem lehetett megmagyarázni a szervezőknek, hogy ez mit jelent a mi életünkben.
A Kossuth-díjjal kapcsolatban az embernek Kocsis Zoltán és Melis György jut az eszébe. Igaz, hogy onnantól, hogy az Illés-együttes is megkapta, megtört a jég, és a könnyűzene is részesült ebben az elismerésben, de dzsessz- és dixielandzenekar most kapott először ilyet, ez történelmi tény, amire kollégáimmal, Bera Zsolttal, Fodor Lászlóval, Szabó Lóránttal, Juhász Zoltánnal és Galbács Istvánnal nagyon büszkék vagyunk. Egy nagyra becsült zenész barátom mondta valamikor, hogy a zene nem lóverseny, de én ezzel a mai napig vitázom. Itt is vannak jók, jobbak és legjobbak. A szépségnek milliárd arca van, és igenis a zenének is van értékmérője éppúgy, mint a tudásnak. Egy-egy ilyen megméretésben benne van egy egész élet munkája, a tehetség, a szorgalom, a kitartás és az alázat. Én elitista vagyok, imádom a kiváló dzsesszzenészeket, és mindig lenyűgöz, ha ilyenekkel találkozhatok. Ha rendkívüli emberrel hoz össze a sors, az mindig csodálattal tölt el, mert szerintem a tehetség viszi előbbre a világot.
– Idén több kerek évfordulót is ünnepel a zenekar, a harmincadik születésnapján túl például azt, hogy éppen húsz éve nyerte meg a világ valaha megrendezett legnagyobb szabású tradicionálisdzsessz-versenyét. Ez volt a legemlékezetesebb megméretés?
– A 15. nemzetközi New Orleans-dzesszversenyen 53 másik zenekar elől hoztuk el a Sidney D’Or-szobrocskát, ami nagyszerű érzés volt, de vannak sokkal kalandosabb élményeink is. Egy évvel korábban például Normandiában, a partraszállás ötvenedik évfordulóján léptünk színpadra. A zsűriben ott ült Acker Bilk, a világhírű angol klarinétos és Guy Touvron, akit a trombitaművész Maurice André utódjaként emlegetnek. Ő személyesen gratulált nekem, aki autodidakta módon tanultam trombitálni, és mindöszsze négy zeneiskolai év volt mögöttem. Amikor átvettük a díjat, ott álltak körülöttünk a színpadon óriási ovációban, aztán mind elővették a hangszerüket, és mi szinte kölyökként éltük át, hogy játszhattunk velük, miközben végigvonultunk a közönség sorai között. Ezt a hangulatot szeretnénk majd megidézni az Erkel Színházban is október 16-án, a jubileumi koncertünkön.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!