Gulácsi János azt indítványozza, találkozzunk a pécsi zsinagóga előtt. Indulásként ezt a toronyóra-szerkezetet javasolja megtekintésre, de gyorsan hozzátehetjük: ilyen alapon Pécsen belül is számtalan helyszínen és országosan is több száz templom közelében találkozhattunk volna. Gulácsi János ugyanis toronyórákat épít és szerel, harangokat vezérel elektromechanikával. Ám ez így csak nagyon karcsú részigazság. Megpróbáljuk elmondani, mi mindent tesz Gulácsi János, ha torony közelébe engedik. Márpedig nemhogy engedik, egyenesen hívják.
„Itt az okozta a legtöbb fejtörést, miként lehetne összefésülni két szerkezetet, hiszen a héber óra ellenkező irányban forog, mint az általunk megszokott. Ez lenne azonban a kisebbik baj. A nagyobb, hogy a két naptárrend nem egyformán működik. Ez a külső órán még nem okozott problémát, de a zsinagóga belsejében lévő dátummutatóval már nem volt egyszerű szinkronba hozni. A zsidó óra a jeruzsálemi időt mutatja, a hagyományos a helyit.”
Amikor Gulácsi János egy régi szerkezetet távolít el valamelyik toronyból, azt szokta javasolni a megrendelőnek, hogy azt adja oda a helyi iskolának, mert ha csak tíz évben egyszer egy gyerek fantáziáját megmozgatja, és kedvet kap a kiállított részek alapján a bütyköléshez, már megérte. Ilyen korban dől el minden. Gulácsi János Máriagyűdön nőtt fel, apácák tanították, és ő harangozott a toronyban, éppen ezért minden apró részletet ismert odafent.
Később aztán villanyszerelőszakmunkás-képzőbe, majd gépipari technikumba került, utóbbiban előbb erősáramú, aztán műszertechnikusi végzettséget szerzett. Ezekben az iskolákban már kamatoztatni tudta gyerekként szerzett tudását. Hajtotta a tudásvágy, mindent ismerni akart a finommechanikával kapcsolatban. Amikor ezekkel az iskolákkal végzett, akkor kalandozott el az érdeklődése az órák felé.
Régi repülőtér helyén kezdett épülni a pécsi Uránváros, és az egyik raktárból kiselejteztek rengeteg repülőgép-alkatrészt. Gulácsi hozzájutott ezekhez, és a fogaskereket kinyerte a masinákból. Így készült el az első óraszerkezet. Külön hangsúlyozza, még ma is működnek azok az órák, amelyekbe repülőgép-alkatrészek kerültek.