Az első világháború kitörésekor budapesti anyától és lembergi apától Bécsben született zsidó lánynak két dologtól biztosan nem kellett tartania az életben: hogy hollywoodi filmcsillag és radarrendszerek kifejlesztője válik belőle. Anyja budapesti zongoraművész (Lamarr magyarul is beszélt), apja bankár volt, így a család nem szűkölködött anyagiakban. Lamarrt (akit akkor még Hedwig Eva Maria Kieslernek hívtak) már tizenéves korában felfedezték az impresszáriók, előbb Berlinben tanult színjátszást, majd visszatérve Bécsbe a filmiparban próbált szerencsét.
E szerencse felemásan érte utol, hiszen a világhírt 18 évesen a korban meglehetősen ellentmondásosnak számító Ekstase című film hozta meg számára. Az alkotás pontosan arról szólt, amit címe alapján sejteni lehet, benne meztelenséggel és Lamarr orgazmust mímelő arcával. A pucérjelenet a színésznő akaratán kívül került bele a filmbe, a rendező ugyanis teleobjektív segítségével kukkolta a mit sem sejtő Lamarrt öltözés közben. Az Ekstase mindenesetre – ki tudja, miért – híres lett, Európában művészi alkotásnak tekintették, míg Amerikában gyakorlatilag szexfilmnek tartották. A színésznő megharagudott a filmiparra átverése miatt, és attól kezdve Ausztriában csak színházban vállalt szerepeket.
Így is sztár lett, hódolói órákat vártak rá a művészbejárónál, kilincseltek öltözőjénél, és egyiküknek, Friedrich Mandlnak végül engedett.
Memoárjában azt írja róla, hogy sármjába szeretett bele, bár vélhetően az sem volt ellenére, hogy a férfi dúsgazdag volt. Lamarr szülei ellenezték a kapcsolatot, mégpedig azért, mert Mandl fegyverkereskedelemből szerezte vagyonát, legfőbb vevői között pedig az olasz fasiszták mellett – a férfi zsidó gyökerei ellenére – a nácik is jelen voltak. A nő állítása szerint még Mussolini és Hitler is megfordult a schwartzenaui kastélyukban rendezett fényűző partikon.
Lamarr 1933-ban ment hozzá Mandlhoz, és bár később elnyomásnak érezte a házasságot, a férfi elvitte magával üzleti tárgyalásaira is. A nő e hadiipari értekezleteken találkozott először a katonai célú fejlesztésekkel, amelyeket nemhogy unalmasnak talált volna, de rálelt bennük második szenvedélyére. Ahhoz azonban, hogy e vágy kiteljesedhessen, nemcsak Mandltól, de az egyre inkább a nácik ölébe hulló Ausztriából is el kellett szabadulnia. A történet e ponton kettéválik, Lamarr ugyanis kétféle módon mesélte később Bécsből való szökésének történetét, és nem tudni, melyik (ha egyáltalán bármelyik) az igaz. Lamarr tehát vagy saját szolgálójának öltözve szökött el Ausztriából, vagy – meggyőzve férjét, hadd viselhesse őket egy aktuális partin – összes létező ékszerével együtt vált köddé.