A Melbourne előtti tengeröbölben parkol a hidroplán, és egy praktikus faházban ott található a terminál is. Leonie, a feleség árulja a jegyeket, szervezi az utakat és a terminál életét, míg a férje, Rod majd harmincéves repülési tapasztalattal vezeti a hidroplánt, szállítja az utasokat, oktatja a növendékeket és átképzi a pilótákat.
A kínálati paletta eléggé nemzetközi. A városnézés a legkeresettebb, majd az öböl körberepülése, illetve egy-két szigetre történő repülés adja az utasrepültetés zömét.
De különlegességként kínálnak a fiatal és idősebb pároknak évfordulókat ünneplő romantikus repülést, külön egzotikus partszakaszon pikniket, sőt a hidroplán kiválóan alkalmas esküvői légi hintónak is.
Az egy gép ilyen sok feladattal már nem tudna ellátni menetrend szerinti forgalmat is, de előre megrendelt sima repülés (charter) azért akad, no meg nagyon népszerű az oktatás is.
Ausztráliában a kontinens mérete miatt rengetegen használnak munkájukhoz saját repülőgépet. Itt egy-két nap alatt átképzik őket a hidroplánrepülés fortélyaira, főleg ha a repülőgép típusa megegyezik a szárazföldi példányéval.
Rod hidroplánja ennek az igénynek tökéletesen megfelel, hiszen az egyik legelterjedtebb típus a világon. A megerősített motorral repülő, úszótalpas Cessna 206-os 4-5 utast képes szállítani.
Nem lényegtelen, hogy a hidroplán több mint tíz éve eltart egy családot, és üde színfoltja Melbourne egyik elővárosának.
A Cessna 206 kerekes futóműves változata Magyarországon is repült típus, úszótalpakkal akár lemásolhatná Rod és más egygépes hidroplántársaságok üzleti filozófiáját, szerintem nálunk is megélhetne belőle egy család.
Ha tetszett a cikk, keressék a Vízirepülés.hu című oldalunkat. Múlt héten jelent meg egy hosszabb írásom az idei kecskeméti repülőnapról, olvassanak bele abba is!