Vicces olyasvalakivel interjúzni, akit nap mint nap látsz a folyosón, a szerkesztőségben. Aki többek között Tölgyesi Gábor rovatvezető mellett hétről hétre lelkesen futja át és küldi olvasószerkesztőhöz meg élesítésre az épp aktuális titános anyagokat. Nos, ezúttal a Gourmand zenekarral kapcsolatban Pion Istvánnal, lapunk kulturális rovatvezető-helyettesével ültünk le beszélgetni. Hogy miért is? Mert Gyarmati Gábor basszusgitáros mellett ő a csapat egyik lelkes mindenese, nem mellesleg pedig a szövegek egyik főfelelőse.
Mielőtt pedig bárki a nepotizmus vádjával illetne, hallgassa figyelmesen végig a zenekar nemrég debütált nagylemezét, a Mindenevőt!
A rádiók kettőharmincas diktátuma és a kertévés gagyiuralom közepette olyan dalokat írni, amelyek elgondolkodtatnak, és a szövegek odaragasztanak a fülhallgató túlvégére, üdítő.
Még akkor is, ha nem feltétlenül rajongója az ember ennek a stílusnak. S mégis, végre szövegek sodródnak előttünk, és mondani akarnak valamit. S pont azzal nyernek meg, hogy nem akarnak a parti bárói lenni, s még aput sem kell kérnem, hogy vegye meg nekem őket.
Mindig is szerettem, amikor valahogy a költészet, az irodalom, a szövegpornó szépen zenei köntösbe simul. Amikor a szavak, a kifejezések olyan mondandóval, olyan jelentéstartalommal bírnak, amely úgy nyer értelmet, ha a befogadó képes azt továbbpörgetve végiggondolni. Mondjuk, olyan slammer urakkal, mint Pion, illetve Horváth Kristóf, alias Színész Bob, nem nehéz.
Természetesen a Gourmand esetében sem szabad megfeledkezni a zenéről, annak szerteágazó, mégis egy egésszé gyúrt egységéről. A három éve indult, több tagcserével tarkítva a mai felállás szerint nyolc fővel működő csapatban megfér egymás mellett a szkreccs, azaz az elektro, a szaxofon, a jazz, a hip-hop és a funky is. Mindezért pedig Őrsi András, alias Dj. One-AB (scratch, sampler), Gyarmati Gábor (basszusgitár), Okos Gergely (dob), Weil András (billentyűk), Bazsinka Mihály (szaxofon) és Táborszky Bence (trombita) felelnek.
Ötven perc már önmagában szokatlan az instant, csak a vizuális, egy másodperces pillanatot lájkoló idővonalak kavalkádjában. Ahol a trendcsinálók karaktergyilkossággal ölik meg a négy-öt-hat perces számokat. A Mindenevő ezzel a trenddel megy szembe. Hála az égnek!