– Legújabb könyve, az Arkangyal éjjel kortárs krimi. Egy korábbi, lapunknak adott interjújában azt mondta, hogy azért nem próbálja ki magát ebben a műfajban, mert azt irodalmárok hiányolják a magyar íróktól, emiatt pedig nagy lenne rajta a nyomás.
– Elmúlt a presszió. Most már inkább a történelmi téma felől érzem a nyomást. Másik oka új irányba kanyarodásomnak, hogy a legutóbbi Dávid Veron-regényembe annyi mindent belesűrítettem, hogy úgy éreztem, több most éppen nem menne, a folytatás már sorozatgyártássá silányulna.
– Pedig a Dávid Veron fémjelezte történelmi krimijei nagyon sikeres voltak. Mi a gond a sorozatgyártással?
– El lehet adni, félre ne értsen. Ám szerettem volna valami mást. Szóba került, hogy írjak science fictiont. A kiadóval viccelődtünk is, hogy mindenképpen tegyek a történetbe űrhajót, bármit is írok, mert akkor éppen úgy tűnt, népszerű szakaszát éli a sci-fi.
– Mégsem az lett belőle…
– Nem, de a téma ettől még nem került le az asztalról. Tavaly megszületett bennem egy karakter, az Arkangyal éjjel női főszereplője, őt akartam kibontakoztatni. Azt is gondoltam, hogy tökéletes képregényfigura lenne. Ha itthon nagyobb keletje lenne ennek a műfajnak, ebbe a formába öntöttem volna, így viszont kortárs regény lett a történetéből.
– Egy karakán, erős, de nem túl nőies szereplőről beszélünk, aki a saját kezébe veszi az irányítást. Nekem rögtön Stieg Larsson Lisbeth Salandere, azaz a tetovált lány jutott róla eszembe.
– Óvatosan bánnék az összehasonlításokkal. Hajlamosak vagyunk úgy eladni könyveket, hogy a magyar ez, vagy a magyar az. Én ettől ódzkodom, mert félrevezető lehet. Nyilván mondhatjuk, hogy van benne egy kicsi ebből vagy abból az ismert karakterből, mert a hasonlítás segít a tájékozódásban, de ő alapvetően a sajátom. Ügyeltem, hogy olyan személy legyen, akit az olvasó be tud azonosítani, el tudja képzelni, hogy szembejön vele egy pesti utcán. És attól, hogy magyar környezetről van szó, magyar szereplőről, rögtön különbözni is kezd minden nem hazai regényhőstől.