Egyre több fogyasztóvédő hívja fel arra a figyelmet, hogy a műszaki eszközök tervezésekor egyes gyártók bizonyos alkatrészek szándékosan rövidre tervezett élettartamával vagy a működést károsan befolyásoló beállításokkal igyekeznek csökkenteni az adott termék tartósságát. A cél egyértelmű: a vásárló a javítás költségével növelje a gyártó hasznát, vagy ami még kívánatosabb: sajnálván kifizetni a javítás sokszor a termék teljes árával is összemérhető költségét, inkább vásároljon új terméket.
Akár ez az oka, akár valami más, röviddel a garanciális idő után tönkremenő háztartási eszközzel már szinte mindenki találkozhatott. Gyakran az sem segít, hogy bizonyos márkákat igyekszünk megvásárolni, mivel a tapasztalatok szerint ez a jelenség a legnagyobb márkákkal ugyanúgy előfordulhat, mint a kevésbé ismertekkel. A védekezés egyik eszköze a kiterjesztett garanciabiztosítás lehet.
Ilyen biztosítást legtöbbször a termék megvásárlása során, egyösszegű díjfizetés mellett köthetünk. A kiterjesztett garancia általában a gyártói garancia lejártát követő 2-5 év közötti időre köthető, a díj mértéke a biztosítási időszak függvényében a termék árának 2-10 százaléka közötti sávban szóródhat.
A kiterjesztett garancia a belső okokból fellépő meghibásodások javítására, illetve, ha ez nem megvalósítható, a termék cseréjére terjed ki. A javítás során a vevőnek semmit nem kell fizetnie, mivel a szolgáltatás nem tartalmaz önrészt. A biztosítás nem tulajdonoshoz, hanem a termékhez kötött, vagyis azzal együtt továbbadható.
Legtöbbször vásárláskor, a kereskedő cégen keresztül köthető meg a kiterjesztett garanciabiztosítás, amit ilyen esetekben az adott kereskedővel szerződő biztosító társaság szolgáltat. Emellett ma már egyre több biztosító lakásbiztosítási csomagjának részeként is szerepelteti a háztartásban megtalálható műszaki eszközökre, vagy azok egy részére szóló kiterjesztett garanciabiztosítást.
Fontos tudni, hogy ez a biztosítás nem terjed ki olyan esetekre, mint például ha a biztosított nem tartja be a termék kezelési útmutatójában leírtakat, a külső mechanikai sérülésekre és esztétikai hibákra, illetve értelemszerűen a biztosítás megvásárlása előtt bekövetkezett meghibásodásokra. Emellett legtöbbször kizárják a fedezetből az olyan meghibásodást is, amit áramkimaradás vagy a hálózat esetleges zárlata okoz. Ennek ellenére főként az értékesebb műszaki eszközök megvásárlása előtt célszerű megfontolni, illetve ajánlatkérés nyomán dönteni arról, hogy szeretnénk-e élni ezzel a nagyobb biztonságot nyújtó lehetőséggel.
A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni. Ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, hogy keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni!