Az alkuszcégekhez egyre több ügyfél fordul annak érdekében, hogy ne csupán a biztosításkötés során, hanem a problémás kárügyintézés folyamatában is szakmai segítséget kapjanak. A biztosítóktól független alkuszok szakértelmük és biztosítói kapcsolataik révén számos probléma megoldását segítették elő. Ugyanakkor az ügyfelek maguk is sokat tehetnek azért, hogy a kárrendezés zökkenőmentes legyen. Kétrészes bejegyzésünk első felében a legfontosabb helyszíni buktatókat vesszük számba.
Baleseti bejelentő – az autóban mindig tartsunk több nemzetközi (a köznyelvben a színe alapján kék-sárgának is nevezett) baleseti bejelentőt is. Mivel a készséges károkozó később megváltoztathatja álláspontját, ezért fontos, hogy a bejelentő 14. megjegyzés pontjában írásban nyilatkozzon arról, hogy a balesetben elismeri a felelősségét.
Több elem sérülése – Főként többszörös ütközés esetén fordul elő, hogy az autón eltérő helyeken is keletkezik sérülés. A biztosítóval történő egyeztetések során sokszor problémát okoz annak egyértelmű igazolása, hogy e sérülések mindegyike az adott baleset során keletkezett, ezért ezek megfelelő dokumentálására (fénykép, tanúk, rendőrségi jegyzőkönyv) fokozottan oda kell figyelni.
Okostelefon: mire jó, és mire nem? – A balesetet bejelentő okostelefon-alkalmazások nem hitelesíthetők aláírással. A mobiltelefont ehelyett inkább a balesetet bemutató fényképek rögzítésére használjuk.
Rendőr kihívása – Három esetben mindenképpen hívjunk rendőrt a helyszínre:
A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni. Ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, hogy keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni!