Így rendezzük a cascós kárunkat (II. rész)

Cikkünk második részében a kárbejelentés, valamint a kárösszeg megállapításának fő szempontjait tekintjük át.

FBAMSZ
2014. 05. 29. 6:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elszaporodó visszaélések nyomán szigorúbbá váltak a biztosítók, ezért az ügyfeleknek célszerű körültekintéssel eljárniuk, ha azt szeretnék, hogy a kárrendezés zökkenőmentes legyen. A témával foglalkozó korábbi bejegyzésünk a helyszíni buktatókat tekintette át, most néhány további fontos szempontot veszünk szemügyre.

A kárrendezés folyamata leggyakrabban a hiányos dokumentáció, illetve a késői kárbejelentés miatt reked meg.

Mielőbb jelentsük be a kárt! – Ha csak tehetjük, a kárt két munkanapon belül jelentsük a biztosítónak (vagy a vele kapcsolatban álló szakszerviznek). A késlekedés – főként, ha több sérülés is van az autón – felvetheti a gyanút, hogy egyes károk nem is a baleset időpontjában keletkeztek. Ez további vizsgálatokat indíthat el, kedvezőtlen esetben a kárigény egy részének elutasítását is eredményezheti.

Legyen hiánytalan a dokumentáció! – Bár a biztosítók szabályzata általában 15 napos határidőt ad a kárösszeg kifizetésére, ám az óra csak akkor indul, ha valamennyi, a biztosító és szerviz által kért dokumentumot rendelkezésre bocsátottunk. Cégek esetén sokszor egy hiányzó bélyegző, áfanyilatkozat, vagy az aláírási címpéldány másolatának hiánya is hetekre megakaszthatja a folyamatot.

Biztosítási alapelv, hogy a károsult nem gazdagodhat a káresemény kapcsán. Ezért el kell fogadnunk, hogy például egy öreg autó alkatrészcseréje során a biztosító nem az alkatrész teljes vételárát, csupán annak avultatott mértékét fizeti.

A balesetben nem csupán a jármű sérülhet. A biztosító személyi sérülés vagy egyéb vagyontárgy (ruházat, poggyász, szemüveg stb.) károsodása esetén azonban csak a másoknak okozott (a kötelező biztosítással rendezendő) kár esetén köteles jótállni. Casco esetében csak akkor, ha előzetesen kiegészítő baleset- vagy poggyászbiztosítást kötöttünk.

Totálkár esetén, ha a biztosítók által meghatározott értéken nem sikerül a roncsot értékesíteni, érjük el, hogy a biztosító vagy segítsen a vele szerződő kereskedőkön keresztül a megadott roncsértéken eladni az autót, vagy térítse meg a roncsra beszerzett ajánlatok és a megállapított roncsérték különbözetét.

A blogban általános érvényű tanácsokkal igyekszünk szolgálni. Ezek nem minden esetben jelentenek megoldást az egyedileg felmerülő helyzetekre. Bármilyen biztosítási tárgyú problémával szembesül, javasoljuk, hogy keresse fel az ország legnagyobb biztosításközvetítő szövetségének honlapját. Itt pillanatok alatt kiválaszthatja, hogy problémájának megoldásában a szövetségbe tömörülő közel száz minőségi alkusz közül kinek a segítségét kívánja igénybe venni!

www.fbamsz.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.