A hajó farrészében, egy kabinban bukkantak a két idősebb, mentőmellényt viselő férfi holttestére a búvárok. Ezzel ötre emelkedett a toszkán partoknál sziklának ütközött és felborult hajó halálos áldozatainak száma. Egyelőre nem ismert a két halott nemzetisége.
12 magyar
A Külügyminisztérium legfrissebb információi szerint tizenkét magyar volt az Olaszországban balesetet szenvedett Costa Concordia óceánjáró hajón, közülük kettőről nincs hír – közölte a tárca sajtófőosztályának vezetője vasárnap délután az MTI-vel.
Tóth József hangsúlyozta, hogy az eddigi információk hozzátartozók bejelentéseiből, illetve az utazásszervező cégek jelzéseiből származnak, a Külügyminisztérium az olasz hatóságoktól egyelőre nem kapott hivatalos tájékoztatást arról, hogy pontosan hány magyar érintett a balesetben.
Helikopteres mentés
Három embert, egy koreai házaspárt és a személyzet egyik olasz tagját vasárnap helikopterrel menekítették ki a hajóról. Giuseppe Linardi, Grosseto prefektusa jelezte, hogy nehéznek bizonyult az utaslistákon szereplő nevek és a kimenekítettek nevének az összevetése. Mivel sok volt a külföldi, a pontos azonosítás nem ment egykönnyen.
A Costa Concordia nevű olasz óceánjáró luxushajón összesen 4229 személy tartózkodott, közülük 3209 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek. A hajó a toscanai partok közelében fekvő Giglio szigetnél péntek éjjel tíz óra körül beleütközött egy, a tengerfenékből kiálló sziklába és léket kapott. Francesco Schettino kapitány végül a sziget felé irányította a hatalmas hajót, amely előbb 20, majd a víz beáramlásának következtében 80 fokos szögben az oldalára dőlt.
Hol volt és mikor távozott a kapitány?
Giglio szigetéről szabad szemmel is jól látható a Scole nevű szigetecske, egy sziklás képződmény, amelyet a helyi halászok is nagy ívben elkerülnek. Szakértők szerint a Costa Concordia nem az óceánjárók számára kijelölt útvonalon, a parttól két-három mérföldre közlekedett, hiszen ha így lett volna, elkerülte volna az ütközést a parttól mindössze 500 méterre lévő sziklával.
A baleset körülményei és részletkérdései közül számos továbbra is tisztázásra szorul. Így például nem tudni, hogy a kapitány a hídon tartózkodott-e, vagy – mint szemtanúk állítják – vacsorázott az ütközés pillanatában. Az sem világos, hogy a kapitány mikor és milyen körülmények között hagyta el a süllyedő hajót, miközben még sok utast nem menekítettek ki. Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberöléssel és hajótörés előidézésével vádolja a kapitányt, akit felelősségre vonás fenyeget azért is, mert túl korán hagyta el a hajót.