A túlélők felvételei a katasztrófáról – újabb halottak

Két újabb holtestre bukkantak búvárok vasárnap. Közben kiderült: 12 magyar volt a hajón, még kettőt keresnek.

BL
2012. 01. 15. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hajó farrészében, egy kabinban bukkantak a két idősebb, mentőmellényt viselő férfi holttestére a búvárok. Ezzel ötre emelkedett a toszkán partoknál sziklának ütközött és felborult hajó halálos áldozatainak száma. Egyelőre nem ismert a két halott nemzetisége.

12 magyar

A Külügyminisztérium legfrissebb információi szerint tizenkét magyar volt az Olaszországban balesetet szenvedett Costa Concordia óceánjáró hajón, közülük kettőről nincs hír – közölte a tárca sajtófőosztályának vezetője vasárnap délután az MTI-vel.

Tóth József hangsúlyozta, hogy az eddigi információk hozzátartozók bejelentéseiből, illetve az utazásszervező cégek jelzéseiből származnak, a Külügyminisztérium az olasz hatóságoktól egyelőre nem kapott hivatalos tájékoztatást arról, hogy pontosan hány magyar érintett a balesetben.

Helikopteres mentés

Három embert, egy koreai házaspárt és a személyzet egyik olasz tagját vasárnap helikopterrel menekítették ki a hajóról. Giuseppe Linardi, Grosseto prefektusa jelezte, hogy nehéznek bizonyult az utaslistákon szereplő nevek és a kimenekítettek nevének az összevetése. Mivel sok volt a külföldi, a pontos azonosítás nem ment egykönnyen.



A Costa Concordia nevű olasz óceánjáró luxushajón összesen 4229 személy tartózkodott, közülük 3209 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek. A hajó a toscanai partok közelében fekvő Giglio szigetnél péntek éjjel tíz óra körül beleütközött egy, a tengerfenékből kiálló sziklába és léket kapott. Francesco Schettino kapitány végül a sziget felé irányította a hatalmas hajót, amely előbb 20, majd a víz beáramlásának következtében 80 fokos szögben az oldalára dőlt.

Hol volt és mikor távozott a kapitány?

Giglio szigetéről szabad szemmel is jól látható a Scole nevű szigetecske, egy sziklás képződmény, amelyet a helyi halászok is nagy ívben elkerülnek. Szakértők szerint a Costa Concordia nem az óceánjárók számára kijelölt útvonalon, a parttól két-három mérföldre közlekedett, hiszen ha így lett volna, elkerülte volna az ütközést a parttól mindössze 500 méterre lévő sziklával.


A baleset körülményei és részletkérdései közül számos továbbra is tisztázásra szorul. Így például nem tudni, hogy a kapitány a hídon tartózkodott-e, vagy – mint szemtanúk állítják – vacsorázott az ütközés pillanatában. Az sem világos, hogy a kapitány mikor és milyen körülmények között hagyta el a süllyedő hajót, miközben még sok utast nem menekítettek ki. Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberöléssel és hajótörés előidézésével vádolja a kapitányt, akit felelősségre vonás fenyeget azért is, mert túl korán hagyta el a hajót.





Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.