Kasparov sakkmester az írásbeli nyilatkozattal kapcsolatban kiemelte: „Meggyőződésem, hogy a sakktanításnak komoly hatása lehet az oktatásban, ez a játék segíti ugyanis a kritikus gondolkodást, valamint fejleszti a kreativitást és a döntéshozó képességet. Manapság kiemelten fontos, hogy az őket érő rengeteg információból a gyermekek képesek legyenek a hasznos információ kiszűrésére s a problémamegoldási minták kialakítására.”
A sakk tanítása Kasparov véleménye szerint nyitottá teszi a gyermekeket arra, hogy megfeleljenek az oktatás s az élet egyéb kihívásaira is. Elmondta: idősebb sakkozókat terveznek felkérni, hogy logikából tartsanak előadást a tanulóknak. „A sakk ráadásul igen demokratikus játék, hiszen a legszegényebb országokból és környezetből is kerülhetnek ki tehetségek” – emelte ki beszédében az orosz sakkmester.
A találkozón részt vevő Bagó Zoltán, az EP kulturális és oktatási szakbizottságának magyar tagja elmondta: „Tekintettel arra, hogy tanításának széles körű jótékony hatásai vannak, úgy gondolom, a sakk közelebb áll az oktatáshoz és kultúrához, mint a sporthoz.” A néppárti politikus fontos szempontnak tartja azt is, hogy a sakk ára elenyésző a sport- és más oktatási eszközökhöz képest.