Felejtsük el a „reményt” és a „változást”

Marketingszakértők és saját tanácsadói szerint sem tér vissza 2008-as nyerő szlogenjeihez Barack Obama a novemberi választás során.

Kovács N. László
2012. 02. 20. 21:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újraválasztásáért küzdő Obamának ezúttal jóval nehezebb dolga lesz, mint négy évvel ezelőtt. Akkor a felettébb népszerűtlen George W. Busht kellett legyőznie, aki háborúkba sorolta az országot. A gazdasági válság is őt segítette, hiszen a kevéssé ismert szenátor kívülállóként gyors és egyszerű kilábalást ígérhetett választóinak. A 2008-as kampány kulcsszavai – a „remény” és a „változás” – azóta némileg elvesztette vonzerejét. A recesszió és a munkanélküliség nem sok reményre ad okot, a változás egyesek szerint túl sok volt (ők már-már szocializmust emlegetnek), mások szerint pedig kétségbeejtően kevés (ők többek közt azt fájlalják, miért nincsenek börtönben a bankárok).

Az elnök beszédeiben egyre gyakrabban feltűnik a társadalmi igazságosság témája, a tisztességes verseny pártolása, mellyel a szerinte gátlástalanul gazdag- és üzletpárti republikánusokkal igyekszik szembeállítani magát. Az egyre növekvő vagyoni különbségek szinte mindenkit felháborítanak, így Obama ezzel a témával is tarolhat, a szakértők szerint azonban ez az összetettebb hívószó komoly nehézségeket rejt. „Az „igazságosság” nem olyan egyszerű, mint a „remény”. Először is meg kell határozni, hogy pontosan ki az, aki tisztességtelenül játszik és miért, ez pedig rengeteg buktatót hordoz magában” – magyarázza Allen Adamson marketingszakember.

A republikánus ellenfelek mind azt próbálják kommunikálni, hogy Amerikával valami baj van, melyet sürgősen helyre kell hozni, és erre persze csak ők képesek. „Szerezzük vissza a jövőnket”, „Építsük újra Amerikát, most”, „Adjunk esélyt az amerikai álomnak” – ezek Mitt Romney, Ron Paul és Newt Gingrich szavai. Obama ezzel szemben pozitív üzenetet igyekszik küldeni választóinak, valamit, ami azt sugallja, hogy a gondok ellenére Amerika azért nem olyan rossz hely. „Rengeteg erősségünk van. Lehet, hogy vannak problémáink – most az a fontos, hogy ezeket meg tudjuk oldani” – fogalmazott David Axelrod, az elnök fő kampánystratégája.

(National Post, nationalpost.com)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.