Ezentúl az óceánjárók két tengeri mérföldnél (3,7 kilométer) közelebb nem kerülhetnek nemzeti parkokhoz és természetvédelmi területekhez (Giglio szigete a védett toscanai szigetvilág része) a Corrado Clini környezetvédelmi és Corrado Passera gazdaságfejlesztési miniszter által aláírt rendelet szerint. A tilalom vonatkozik azokra a Szardínia és Toscana menti vizekre is, ahol védett cetfélék (bálnák, delfinek stb.) élnek.
Mihelyt felépül majd az új kikötő számukra, akkortól a 40 ezer tonnásnál nagyobb hajók a velencei lagúnákba sem úszhatnak be. A beruházás előreláthatólag 30 millió euróba kerül. Ezzel remélik elejét venni annak, hogy a nagyobb hajók viszonylag közel menjenek a városközponthoz, és az általuk keltett hullámverés a palotákat veszélyeztesse.
Velencében egyre nagyobb az ellenállás a luxushajó-invázióval szemben. Évente 1,6 millió látogató érkezik a lagúnák városába ilyen hajókkal. Ez 1997 óta 439,9 százalékos növekedést jelent. Ezzel Velence az európai rangsorban a tizedikről a negyedik helyre lépett elő. Ám ezért súlyos árat kell fizetni. Minden egyes hajó olyan környezeti károkat okoz, mint 14 ezer gépkocsi együttvéve – emlékeztetett Giorgio Orsoni polgármester.
A Costa Concordia fedélzetén 4229 ember tartózkodott – közte 3200 turista 60 országból és mintegy ezerfőnyi személyzet –, amikor zátonyra futott Giglio szigete mellett.

Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították