Az Obama-kampány nemrég tette közzé első spanyol nyelvű televíziós kampányhirdetését, melynek végén maga az elnök is szól néhány szót a hispán bevándorlók nyelvén. A demokraták nagyszabású, minden elérhető közösséget átfogó operáció segítségével tervezik megnyerni ezt a fontos választói csoportot. Barack Obama itt jelentős előnyt élvez, hiszen a közösségeket mozgósító rendszer tulajdonképpen 2008 óta épül, amikor is elsöprő fölénnyel, 67-31 százalékos arányban megelőzte vetélytársát, John McCaint a spanyol ajkúak körében. Az elnök újraválasztási kampánya a republikánusok bevándorlásellenes politikájára alapoz. Lesz mire hivatkozni: a konzervatívok nem szavazták meg a tisztességesen dolgozó vagy tanuló illegális bevándorlók állampolgársághoz jutását megkönnyítő DREAM törvényjavaslatot, egyes déli államok pedig minden korábbinál keményebb, egyes kritikusok szerint egyenesen rasszista határvédő törvényeket fogadtak el.
A republikánusok is rájöttek, hogy a kisebbségek nélkül nincs esélyük választást nyerni Obama ellen. Épp ezért a konzervatív párt országos vezetősége ezen a héten hat államban hispán központokat hozott létre, melyek feladata a kisebbségi szavazók megnyerése és mozgósítása lesz. A konzervatívok a szerintük az elnöki tehetetlenség által okozott gazdasági gondokra építik kampányukat: a válság és a munkanélküliség különösen keményen érintette a magasabb iskolai végzettséggel nem rendelkező bevándorlók tömegeit. A republikánusok nagy hátránya ugyanakkor az egységes és a hispánok számára vonzó bevándorlási politikai hiánya – a sokak által hangoztatott „építsünk falat a mexikói határra„ ugyanis nem biztos, hogy megfelelő szlogen a bevándorlók megnyerésére. „Saját DREAM-re van szükségünk” – ismerte el Mitt Romney is néhány napja. A különbség jól látható a közvélemény-kutatások eredményein is: míg országos szinten gyakorlatilag azonos az elnök és republikánus kihívójának támogatottsága, addig a spanyol ajkúak körében Obama 40 százalékkal vezet Romney előtt.
(USA Today, usatoday.com)