Ki fogja vezetni a repülőket?

A mind növekvő kereslet következtében bővülő repülőgépflottával nem tud lépést tartani a pilóták képzése Kínában.

NT
2012. 04. 19. 10:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kína világgazdasági és világpolitikai szerepének, valamint a kínai emberek életszínvonalának emelkedésével bővülő bel- és külföldi turizmus és az üzleti utak számának növekedése a légitársaságok bővüléséhez és új társaságok piacra lépéséhez vezet.

A polgári repülési hivatal tájékoztatása szerint a jelenlegi ötéves terv (2011–2015) fennmaradó időszaka alatt 70 új repülőtér épül Kínában. A becslések szerint a kelet-ázsiai ország légiközlekedési ipara 2020-ra megelőzi a jelenleg vezető Egyesült Államokét, a mind növekvő piac keresletének kielégítésére pedig a következő tíz évben mintegy 18 ezer új pilótára lesz szükség. Jelenleg mintegy 500-1000 állás betöltetlen, a kínai hatóságok a hazai mellett amerikai és ausztrál képzésen részt vetteket is hajlandók alkalmazni.

A hiányt enyhítendő február végén az Egyesült Államok több nagyvárosában állásbörzét tartottak a kínai légitársaságok, a beszámolók szerint igen nagy sikerrel. Kínában pilótaként dolgozni nem csupán előrelépési lehetőséget és azonnali állást, de az amerikainál magasabb fizetést is jelent.

Az amerikai munkaügyi hivatal statisztikái szerint a pilóták otthon évi 116 ezer dollárt keresnek, Kínában a külföldieknek ajánlott összeg 175 ezer dollár. A külföldi munkaerő vonzása mellett Kína a belföldi pilótaképzés fellendítésén is dolgozik.

A polgári repülési egyetem az idén ősszel már 2400 pilótajelöltet kíván felvenni, 33 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A pilótahiány egyébként nem kínai sajátosság, az az egész ázsiai kontinensen jellemző.

A Boeing és az Airbus repülőgépgyártók becslései szerint 2011–2030 közt az összes megrendelés egyharmada ázsiai országoktól származik, amelyek több mint ezermilliárd dollár értékben vásárolnak majd gépeket.

A nemzetközi polgári repülési szervezet (ICAO) számításai szerint a kereslet olyan mértékben fellendülőben van, hogy a kontinensen a következő két évtizedben mintegy 230 ezer új pilótára lesz szükség.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.