Sok más légitársaság mellett az Air France is megszenvedi a világválság következményeit. A franciák ugyanakkor komoly lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a nemzeti légitársaság továbbra is versenyképes maradhasson a konkurenciával szemben. Csütörtökön bejelentették, hogy több mint ötezer alkalmazottól kell megválniuk ennek érdekében 2013 decemberéig, ez a munkaerő tíz százaléka. Az Air France vezetése szerint a társaság mélyrepülésének nem csak a magas üzemanyagárak, hanem a munkaerő rendkívüli költségessége is okozója. A vállalat tavalyi vesztesége túllépte a nyolcszázmillió eurót.
A cél, hogy ötödével lefaragják a légitársaság költségeit, nem számítva az üzemanyag árát. A Le Figaro szerint a kormányzat bátorít a reformok végrehajtása során a párbeszédre mind a cég menedzsereivel, mind a dolgozók szakszervezeteivel. A létszámleépítés ugyanakkor biztos, ez nagyrészt a földi dolgozók egy részének elbocsátását jelenti, és jóval kisebb arányban a légi személyzetet. A földiek száma nagyjából 32 ezer a cégnél tevékenykedő összesen körülbelül 53 ezer munkavállalóból.
A reform azonban nem csupán megszorításokból áll. Egyrészt visszanyernék az üzleti utakat bonyolító ügyfélkört, másrészt gondolnának az alacsonyabb keresetűek szimpátiájának megszerzésére. A „businessutasok” kegyeit a cég tájékoztatása szerint egy hatszázmillió eurós befektetéssel kívánják maguk mellé állítani, melyet három év alatt biztosítanak majd. Ez tartalmazza például a Charles de Gaulle repülőtér fejlesztését. Emellett javítanák a hosszú távú járatok megtérülését is.
A másik szempont, hogy az alacsony keresetű utasok körében is szeretnének népszerűbbek lenni. Ennek végrehajtásában nagyrészt a társaság fapados ágának, a Transavia France-nak juthat komoly szerep. A következő három évben a diszkont légitársaság flottájának számát 22-re emelnék, a céget magát pedig a „növekedés eszközévé” tennék. Átlagosan a Transavia France járataira 35 százalékkal kevesebbe kerül egy jegy, mint az Air France-éra, ezzel pedig komoly riválisa lehet a Ryanairnek és az Easyjetnek.
Az elbocsátásokkal megkezdődött reformprogram hírére az Air France–KLM holding francia részének értéke már hat százalékkal emelkedett a tőzsdén. Az állam 15,8 százalékban birtokolja a változásban lévő légitársaságot, a francia kormány ezért május végén jelezte: a reformok végrehajtása során teljes tájékoztatást kérnek a vállalat menedzsmentjétől.

Újabb bizonyíték Ruszin-Szendi kettős játékára: Zsaluzsnijjal fotózkodott Budapesten