A módszert Karl Rove, George W. Bush kampányfőnöke fejlesztette tökélyre, amikor 2004-ben egy csapat veterán és néhány elferdített mendemonda segítségével alaposan befoltozta a választók előtt John Kerry hősies vietnami múltját. A lényeg, hogy nem a gyengeségeket kell kihasználni, hanem az erősségeket kisebbíteni – foglalja össze a stratégiát Tom Cohen, a CNN szakértője.
Cohen szerint a jelenlegi kampány során mindkét oldal ugyanezt csinálja. Barack Obama lépett először, amikor támadást intézett Mitt Romney üzleti múltja iránt. A republikánusok jelöltje sikeres, milliókat kereső befektetési céget vezetett, és gyakorlatilag arra az ígéretre építette egész kampányát, hogy megválasztása esetén ilyen jólétet hoz majd az országnak is. Az elnök csapata erre tömeges elbocsátásokkal, amerikai munkahelyek külföldre szervezésével és adócsalással vádolta meg a kérdéses Bain Capitalt. Egy „független” Super PAC által készített videóban egy férfi még felesége haláláért is Romney cégét teszi felelőssé – a hirdetést a PolitiFact nevű oldal „hamisnak” bélyegezte. Obama azonban, aki folyamatosan panaszkodik a kampány durvulása miatt, nem határolódott el.
Nem kell félteni azonban a Mitt Romney–Paul Ryan duót sem. Az elnök egyik nagy erőssége a külpolitika, különösen Oszama bin Laden megöletése. A republikánus kampány ezért hetek óta igyekszik azt sugallni a választóknak, hogy Obama valójában nem is vállalt részt a műveletben, ok nélkül büszkélkedik a terrorvezér likvidálásával. Felbukkant egy szervezet, a Különleges Egységek Oktatási Tömörülése, mely szeretné elérni, hogy a politikusok – értsd: Obama – ne használják saját céljaikra a különleges egységek eredményeit. A csoport magát pártokon felülinek nevezi, céljairól azonban sokat elmond, hogy székhelyét két republikánus tanácsadóval osztja meg, szóvivője pedig egykor a Bush-kormánynak dolgozott. A tömörülés 1 millióból „oktatná” a választókat – hogy honnan van a pénz, azt nem árulják el.
CNN (Cnn.com)