Az APA osztrák hírügynökség beszámolója szerint ezekhez a tartóoszlopokhoz rögzítik majd azt a víz alatti platformot, amely a hajót fogja megtámasztani, ha azt sikerül felállítani. Ezt a platformot majd arra is fel fogják használni, hogy olyan tartályokat szereljenek fel, amelyeket szükség esetén vízzel vagy levegővel tölthetnek meg az óceánjáró egyensúlyba hozásához. Ha mindez sikerrel jár, akkor a Costa Concordiát egy – egyelőre még meg nem határozott – olaszországi kikötőbe vontatják.
Az osztrák hírügynökség idézte ezzel kapcsolatban Corrado Clini környezetvédelmi minisztert, aki szerint az óceánjárót Livornóba vontathatják. A miniszter megelégedéssel szólt a Costa Concordiával kapcsolatos munkálatokról, amelyek véleménye szerint a terveknek megfelelően haladnak.
A kapitány kiugrott, egy magyar meghalt
A Costa Concordia a fedélzetén több mint 4 ezer főnyi utassal és személyzettel a toscanai partok közelében sziklának ütközött. A balesetet követő káoszban a kapitány, Francesco Schettino elhagyta a fedélzetet. Fehér Sándor, a magyar áldozat az óceánjárón utazó gyerekek mentése közben halt meg. A balesetben összesen 30 ember vesztette életét, kettőnek pedig nyoma veszett.
Az óceánjáró balesetét túlélő magyarok jogi képviselői közben a kártérítésről tárgyalásban állnak a hajó tulajdonos-üzemeltetőivel, de a részletek egyelőre bizalmasak. Korábban súlyos gondatlanság címén 400 millió dolláros kártérítési keresetet nyújtottak be a hajó balesetének következtében életét vesztett Fehér Sándor hegedűművész családja nevében.
A huzavona végkimenetelére nézve jól jel, hogy a szerencsétlenség 235 francia túlélőjének jogi képviselői már megállapodtak a Costa Crociere vállalattal. A vállalat összesen 2,115 millió eurót ítélt oda.