Ha most lenne a választás, minden máshogy alakulna

Amennyiben Csehországban most új parlamenti választást tartanának, azt nem a CSSD nyerné meg.

MD
2014. 03. 02. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A TNS Aisa ügynökség által a televízió megrendelésére február végén készített felmérés szerint az Igent most a megkérdezettek 22,5 százaléka támogatná. Ez négy százalékkal több, mint az október végén megtartott képviselőházi választáson. A második helyen a CSSD végezne 20,5 százalékkal, ami pontosan ugyanaz az eredmény, mint októberben.

A harmadik hely Cseh- és Morvaország Kommunista Pártjáé (KSCM). A kommunistákat 13,5 százalék választaná, másfél százalékkal kevesebb, mint októberben. A negyedik Top 09 párt népszerűsége az elmúlt négy hónap alatt 2,5 százalékkal, 9,5 százalékra esett vissza, míg a Polgári Demokratikus Párt (ODS) támogatottsága változatlanul 7,5 százalékos. Ugyanilyen támogatottsága van a Tomio Okamura vállalkozó vezette Virradat (Úsvit) mozgalomnak is, ami azonban fél százalékkal jobb eredmény, mint október végén.

A legkisebb kormánykoalíciós párt, a Kereszténydemokrata Unió–Csehszlovák Néppárt (KDU–CSL) népszerűsége változatlanul hétszázalékos. A felmérés szerint a parlamentbe való bejutás küszöbét – öt százalék – ezúttal a Zöldek Pártja (SZ) is elérné, mégpedig pontosan ötszázalékos eredménnyel.

A belpolitikai helyzettel továbbra is a többség, a megkérdezettek mintegy 70 százaléka elégedetlen. Arányuk a kormányoldal (CSSD, Igen, KDU–CSL) választói körében is mérsékelten meghaladja az 50 százalékot. A választáson a megkérdezettek 56 százaléka venne részt, ami valamivel alacsonyabb választói kedvre vall, mint amilyen az októberi választási részvétel volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.