Tony Abbott azt mondta sanghaji sajtótájékoztatóján, hogy péntektől 46,7 ezer kilométeres térségre szűkült a kutatási övezet, és 15 repülőgép, illetve 13 hajó keresi a több mint egy hónapja eltűnt utasszállító gépet, amely fedélzetén 239 ember volt. A kutatók biztosak abban, hogy az amerikai keresőszonda által észlelt ismétlődő jeleket a gép fekete dobozai adják le, de a jelek egyre haloványabbak. Abbott felhívta azonban arra a figyelmet, hogy „a fekete dobozok helyzetének megállapítása nem ugyanaz, mint kiemelni a vízből a csaknem 4,5 kilométeres mélységben lévő roncsot, vagy meghatározni, mi is történt a járattal”.
A fekete dobozok akkumulátorai hozzávetőleg egy hónap alatt merülnek le, és a repülőgép már több mint egy hónapja eltűnt. A gép feltételezett fekete dobozainak jeleit először múlt szombaton vette az az amerikai berendezés, amelyet az Ocean Shield ausztrál hajó húz maga után. „Biztosak vagyunk abban, hogy néhány kilométeres pontossággal ismerjük a fekete doboz helyét” – mondta Abbott.
Az ausztrál légierő egy P–3 Orion típusú repülőgépe, amely úszó hanglokátorokat dob le a tengerre azon a területen, ahol a jeleket vették, e hanglokátorok révén csütörtökön ismét észlelt egy lehetséges jelet a fekete dobozoktól, de a kutatást koordináló ausztrál nyugalmazott tábornok, Angus Houston közölte, hogy az első elemzés alapján ezek a jelek nem fekete doboztól származnak.
Jeleket keres a Bluefin 21 nevű amerikai robot-tengeralattjáró is, de ez a berendezés hatszor lassabban tud átfésülni egy adott területet, mint az Ocean Shield vontatta jelvevő. Houston pénteki közleménye szerint az elmúlt egy napban nem jutottak jelentősen előre a jelek utáni kutatásban.