30 méter volt csak a felderítő és az utasszállító között

Az eset Malmö közelében történt, a tenger felett, még március elején.

NT
2014. 05. 10. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szerencsére a látási viszonyok jók voltak, így a Koppenhágából Rómába tartó járat – 132 emberrel a fedélzetén – az utolsó pillanatban irányt tudott változtatni, hogy ne ütközzön össze a felségjelzés nélküli Il–20-assal. Körülbelül 30 méterrel kerülték el egymást.

Az eset március 3-án történt, nemzetközi vizek felett, Malmőtől 80 kilométerrel délnyugatra. Sem a Boeing automatikus ütközéselhárító rendszere, sem a svéd földi irányítás nem észlelte a csatarepülőgépet, a svéd légvédelem azonban igen.

A Boeing pilótái szürkére festett, négy turbólégcsavaros hajtóművel ellátott, hosszú tetőantennás gépnek írták le az Il–20-ast.

Az orosz légierő Il–20-asai gyakran repülnek a skandináv légtérben, ami miatt rendszeresen riadókészültségbe kell helyezni a NATO azon gyorsreagálású repülőgépeit, amelyek védik a balti térség légterét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.