Egyre dagad a kínai romlotthús-botrány

Öt embert őrizetbe vettek, több száz tonna húst vizsgálnak.

BLM
2014. 07. 23. 10:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sanghaji rendőrség szerdai tájékoztatása szerint eddig öt embert vettek őrizetbe a Shanghai Husi Food Companynél a cég múlt hét végén leleplezett szabályellenes gyakorlatával kapcsolatos nyomozás kapcsán. A céget a sanghaji Dragon TV azzal vádolta meg: lejárt szavatosságú, elégtelen higiéniás körülmények közt tartott, esetenként hulladékból újrabedolgozott húst adott el csaknem egy tucat nagy nyugati, illetve kínai étteremláncnak, köztük a KFC-t birtokló Yum Brandsnek és a McDonald’snak, a Pizza Hutnak, az IKEA-nak, a Starbucksnak vagy a Burger Kingnek. A hatóságok megállapítása szerint az illegális eljárás nem dolgozói, hanem vállalati szintű gyakorlat volt, a Husitól vásárló cégeknek ugyanakkor nem volt arról tudomásuk.

A sanghaji élelmiszer- és gyógyszerbiztonsági hatóság több száz tonna húst lefoglalt, ennek egy részét közvetlenül a vállalattól, más részét kilenc érintett nyugati étteremlánctól. Az előzetes vizsgálatok több mint ötezer mintában találtak eddig lejárt szavatosságú húst, a teljes vizsgálat a hatalmas mennyiség miatt akár hetekig is eltarthat.

A romlotthús-ügy Sanghajon túl az ország több más területére kiterjed, a Husi ugyanis a hatóságok birtokába került dokumentumok szerint több mint félszáz vállalatnak szállított termékeiből. A kínai sajtóbeszámolók a kelet-kínai Csöcsiang, Csianghszu, a közép-kínai Szecsuan, Honan, a dél-kínai Kuangtung és az észak-kínai Belső-Mongólia tartományokat is az érintett területek közt említik.

A Husi élelmiszer-ipari vállalatot birtokló, amerikai székhelyű OSI-csoport a kedélyeket próbálja nyugtatni, s úgy fogalmaz: elszigetelt esetről van szó, s gyors változásokat eszközöl majd a helyzet megoldására.

A Sina hírportál sanghaji oldalának keddi internetes kérdőívére adott válaszok a fogyasztók elégedetlenségét mutatják. A több mint 25 ezer válaszadó 61 százaléka válaszolta azt, hogy foglalkoztatja a botrány. 39 százalékuk ezzel szemben azt felelte: nem nagyon foglalkoztatja az eset, hozzá van ugyanis szokva már az élelmiszeripar alacsony normáihoz. Ettől függetlenül egy másik kérdésre felelve 70 százalék fogalmazott úgy: nem szeretne a jövőben az érintett nyugati éttermekben enni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.