Elment az áram, több százan rekedtek a Csatorna-alagútban

A vonat leállt, az utasokat másik járműre kellett átszállítani. Évek óta nem volt ilyen az alagútban.

WL
2014. 07. 07. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1994-ben megnyitott alagutat, amely az angliai Folkestone és a franciaországi Calais között húzódik a La Manche csatorna alatt, a Londont Párizzsal, illetve Brüsszellel és több köztes állomással összekötő, 300 kilométeres óránkénti sebességgel haladó személyszállító Eurostar szuperexpresszek, illetve a két part között közlekedő, járműveket is szállító Eurotunnel Le Shuttle szerelvények használják. Emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a terminálok között.

A műszaki hiba akkor történt, amikor egy Le Shuttle-szerelvény haladt át az alagúton. A Folkestone-ból indult vonat már 11 kilométert megtett Franciaország felé a 48 kilométeres alagútban, amikor áramellátási problémák miatt leállt.

Az alagutat üzemeltető Eurotunnel társaság előzetes tájékoztatása szerint valószínűleg a vonat áramszedője leszakította a felsővezetéket.

A szerelvényen 382 személy utazott, őket félórás várakozás után leszállították, és a karbantartó járművek közlekedésére kialakított, de evakuálásra is használható középső alagútba vezették át. Az ellenirányú főalagútban Franciaországból küldtek értük mentesítő szerelvényt, amely átvitte őket a francia partra, de járműveik egyelőre az alagútban rekedt vonaton maradtak.

A forgalom a szabadon maradt alagútban folytatódott, de komoly késésekkel. A Eurotunnel rendkívüli helyzetekre kidolgozott menetrendje alapján a szerelvények 90 percig az egyik, majd 90 percig a másik irányban haladhatnak ebben az alagútban.

A Eurotunnel utastájékoztató szolgálata szerint hétfőn este a Le Shuttle-szerelvényekkel átkelni kívánó autósoknak a brit terminálon négy órát, a francia oldalon három órát kellett várakozniuk.

A személyszállító Eurostar expresszeket üzemeltető társaság is jelentős késésekről számolt be, és azt kérte utasaitól, hogy ha nem feltétlenül szükséges, hétfőn ne utazzanak. A cég felajánlotta, hogy a hétfőre szóló menetjegyeket a következő négy hónapra ingyen átcseréli.

A súlyos üzemzavar hatással lehet a Tour de France kerékpáros körversenyre is, amelynek angliai szakasza éppen hétfőn zárult Londonban, és csapatok buszai és szállítójárművei a Le Shuttle-vonatokon keltek volna át Franciaországba, ahol kedden kezdődik a verseny negyedik szakasza. Az utóbbi években ez a legkomolyabb fennakadás a Csatorna-alagútban.

Legutóbb 2009 rendkívül hideg decemberében történt hasonló, akkor egymás után hat Eurostar-szerelvény romlott el és rekedt órákra az alagútpár London felé tartó ágában, összesen 2500 utassal. A későbbi vizsgálat megállapítása szerint a szupervonatok elektronikai berendezéseit a fagyos, havas külső időjárás és a Csatorna-alagút meleg, párás levegője közti különbség, valamint a szerelvények által beszívott, az alagútban olvadni kezdő hó tette tönkre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.