Jonathan Phang és a világ legjobb munkája

Jonathannek az a dolga, hogy luxusvonatokon egye körbe a világot. Elmesélte nekünk, hogyan jutott idáig.

Csákvári Péter
2015. 03. 30. 10:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jonathan Phang tipikusan az a fajta ember, akinek kapásból feltennénk a kérdést: mégis hogyan szerezte ezt a munkát? Mindennapi kenyerét ugyanis gyakorlatilag azzal keresi, hogy körbeutazza a világot különböző luxusvonatokon, és közben a legkiválóbb ételeket kell megkóstolnia. Mindezt a Travel Channelön Jonathan Phang ínyencvonatai címen futó sorozata keretében teszi. Az új évad elkészülte után látogatott vissza Budapestre, ami elmondása szerint az egyik kedvenc városa a világon.



Jonathant kínai–guyanai szülők nevelték fel Londonban. A család életében mindig is az ételek és a közös étkezések voltak a fókuszban. Édesanyja megtanította főzni és egyben az étel iránti rajongásra is. Phangnek karrierje kezdetén az égvilágon semmi köze nem volt a gasztronómiához, ugyanis a divatszakmában helyezkedett el. Olyan topmodelleket menedzselt, mint Liv Tyler, Naomi Campbell vagy Tyra Banks. Ekkor a divatszakma egyik legjelentősebb figurájának számított.

1989. augusztus 20-án Jonathan Phang neve összekapcsolódott London egyik legtragikusabb katasztrófájával. Egy születésnapi partit szervezett barátjának, Antonio de Vasconcellosnak a Marcioness hajóra. A 26 éves Antonio és Jonathan 131 vendéggel szállt fel a Temzén ringatózó hajó fedélzetére. Nem sokkal éjfél után hatalmas lökést éreztek az utasok, akiknek idejük sem volt felfogni, mi történik, ugyanis egy Bowbell nevű kotrógép oldalról fellökte és maga alá gyűrte a hajót, ami alig 30 másodperc alatt el is süllyedt. 51 ember vesztette életét azon az estén, köztük a születésnapos Antonio, illetve Jonathan legjobb barátai. Ő maga a szerencsés túlélők közé tartozott, akik az ütközés pillanatában a felsőbb szinteken tartózkodtak. A tragédia később is nagy port kavart Angliában, ugyanis a holttestek nagy részét nem szállították el a saját temetésükre, valamint évekkel később kiderült az is, hogy néhány áldozat jobb kezét levágták a „nyomozati okok miatt”.

Phang évekig nem tudta feldolgozni a történteket, és magát okolta: „Az én partim volt” – nyilatkozta akkoriban sokkos állapotban. Három évvel később édesanyja megbetegedése és a poszttraumatikus stressz miatt felhagyott a divatszakmával. A televízió képernyőjére akkor került, amikor majdnem két évtizeddel később felkérték a Britain’s Next Top Model  című divatműsor zsűrijének tagjai közé. Ami igazán felpörgette a tévés karrierjét, az egy 2009-ben forgatott dokumentumfilm volt, amit a Marchioness tragédiáról készítettek. Jonathan elmesélte, hogy 25 évig „homokba dugta a fejét” az üggyel kapcsolatban, és eljött az ideje, hogy megszólaljon végre.

A tévés szakács karrierje akkor vette kezdetét, amikor megnyerte a Good Food Channel The People’s Cookbook elnevezésű megmérettetését. Ezután kapott saját műsort a Travel Channelön, a Caribbean Cookbookot, amiben az édesanyjától tanult karibi ízekkel ismertette meg a nézőket. Így jutott el jelenlegi, Jonathan Phang ínyencvonatai sorozatához. Az első évadban főleg az Orient Expresszel utazgatott és nyűgözte le a nézőket a vonaton felszolgált, valamint a vonatok érintette városokban helyi séfekkel együtt főzött ételekkel, így bemutatva az adott város gasztronómiai különlegességeit. 2012-ben az Orient Expresszre Budapesten szállt fel, ezért egy külön műsort szántak városunknak. Mautner Zsófiával kóstoltak töpörtyűt a Vásárcsarnokban, valamint meglátogatta Bíró Lajost is a Bock Bisztróban. Phang ekkor szeretett bele a magyar fővárosba, és alig várta, hogy egy napon visszatérhessen.

Nos, a minap elérkezett a visszatérés pillanata. Az apropó pedig az volt, hogy néhány újságíró szűk társaságában elmesélje élményeit a műsor második évadjának forgatásáról, aminek keretében átszelték Ausztráliát, Kanadát, Perut és Skóciát is különböző vonatokkal. A vasúttörténeti parkban megrendezett találkozón Jonathannak röviden elmesélték a magyar vasút történetét. Ezután egy vacsora keretében kötetlenül beszélgettünk vele, ahol elmesélte az elmúlt 30 évét, és ezzel meg is válaszolta a cikkünk elején emlegetett kérdést. Hozzátette azonban azt is, hogy bármilyen hihetetlen, bizony nem olyan könnyű ez a luxusvonatozós élet sem. Termete miatt szinte sosem tud aludni menet közben, zavarja az állandó rázkódás, ráadásul néha szívesebben bevágna egy szendvicset az állandóan elé tolt 5-8 fogásos menük helyett. A legnehezebb számra azonban az, hogy néha elképesztő ételeket kell megkóstolnia, amik már néhol feszegetik a jó ízlés határait (ilyen volt egy száz évig érlelt tojás esete). Miután legurítottunk együtt pár pálinkát, többen közöltük vele, hogy ha gondolja, bármikor átvehetjük a helyét. Ha kell, százéves tojást is eszünk.



A Jonathan Phang ínyencvonatai második évadát április 11-től, 19 órától kezdi vetíteni a Travel Channel

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.